Breaking news
  1. Hapert grijpt laatste strohalm tegen Terlo
  2. Johan van de Ven overleden.
  3. Hapert verspeelt voorsprong op bezoek bij Dommelen
  4. Enthousiaste en gezellige meiden gezocht!
  5. Hapert verliest opnieuw met 1-0 van koploper RKGSV

Overschrijven

Je wilt als speler/speelster van vv Hapert naar een andere voetbalclub, of juist andersom. Hoe gaat dat in zijn werk ?

Hiervoor heeft de KNVB regels opgesteld en de uitvoering van de overschrijving is sinds kort makkelijker gemaakt. Met andere woorden: voetballers of voetbalsters kunnen via digitale overschrijving van club veranderen.

Hoe gaat het in zijn werk?

Het digitaal overschrijven is ingebouwd in Sportlink.
De speler/speelster die wil overschrijven naar een andere vereniging, gaat naar deze vereniging toe om zich aan te melden. Bij het aanmelden van deze speler/speelster wordt automatisch bepaald of, en zo ja welke overschrijvingsregels van toepassing zijn.
Als de aanmelding is goedgekeurd, wordt de speler/speelster direct overschreven. De speler/speelster kan uitkomen voor de nieuwe vereniging. Deze vereniging krijgt per mail een bevestigingsbericht die tegelijk dient als tijdelijke spelerspas.
Als het systeem de overschrijving blokkeert geeft het aan welke redenen er zijn de aanmelding (nog) niet door te voeren. Ook dan volgt er een mail aan de betrokken verenigingen.
De oude vereniging dient ook digitaal akkoord te geven en dient dus van de overschrijving op de hoogte te zijn.

Als KNVB-lid behoudt iedereen zijn of haar (club)bondslidnummer (7 letters en cijfers), ongeacht bij welke voetbalclub(s) men lid is.

De reguliere overschrijvingsperiode loopt van begin maart t/m midden juni.
Alle overschrijvingsverzoeken worden door de KNVB verzameld en automatisch doorgevoerd.
In de reguliere periode kan er alleen een financiële blokkade zijn (bij de oude vereniging is de contributie en/of zijn boetes nog niet betaald).