Breaking news
  1. Hapert grijpt laatste strohalm tegen Terlo
  2. Johan van de Ven overleden.
  3. Hapert verspeelt voorsprong op bezoek bij Dommelen
  4. Enthousiaste en gezellige meiden gezocht!
  5. Hapert verliest opnieuw met 1-0 van koploper RKGSV

Vertrouwenspersoon

VERTROUWENSPERSOON VV HAPERT

Voetbalvereniging Hapert wil een veilige voetbalvereniging zijn, waar iedereen met plezier voetbalt en zich thuis voelt binnen de vereniging. Gezamenlijk doen we er immers alles aan om juist grensoverschrijdend gedrag zoals pesten, conflicten en ruzie, discriminatie en (seksuele)  intimidatie binnen onze vereniging te voorkomen om zo te zorgen voor een prettig en veilig sportklimaat.

WAAROM VERTROUWENSPERSOON?

Bij de vertrouwenspersoon kun je terecht met vragen die je niet gemakkelijk stelt of waarvan je bang bent dat er niet serieus op gereageerd gaat worden. Dit geldt voor alle leden, vrijwilligers en ouders.

Daarbij: snel melden, erover praten en zorgen dat er (vroegtijdig) een einde gemaakt wordt aan een ongewenste situatie, maakt dat deze niet verergert en dat herhaling voorkomen kan worden.

De praktijk binnen diverse sportverenigingen heeft uitgewezen dat er momenten en gebeurtenissen zijn waarbij grensoverschrijdend gedrag niet kon worden voorkomen. Binnen VV Hapert willen wij hier graag iets voor geregeld hebben.

Dat is dan ook één van de redenen waarom VV Hapert een vertrouwenspersoon heeft aangesteld. Hij fungeert als een centraal aanspreekpunt om zo met elkaar te zorgen dat de wijze waarop we binnen de club met elkaar omgaan respectvol en veilig is.

WANNEER KUN JE TERECHT BIJ DE VERTROUWENSPERSOON VAN VV HAPERT

Als je vragen hebt over of te maken hebt met:

• pesten en gepest worden
  • het gevoel hebben dat je door je huidskleur, geloof of seksuele voorkeur gediscrimineerd wordt
  • grensoverschrijdend gedrag (machtsmisbruik, verbale agressie, ongewenste intimiteiten): de manier waarop je benaderd en/of aangeraakt wordt door een teamlid, trainer, coach, bestuurder of andere leden of gedrag dat je als onprettig ervaart
  • een vermoeden van grensoverschrijdend gedrag: je denkt dat iemand in jouw directe omgeving hier mee te maken heeft
  • de wijze waarop er met je kind wordt omgegaan binnen de vereniging/het team
  • twijfels bij jezelf of jouw gedrag als trainer en/of coach verstandig is (bijvoorbeeld wel of niet in de kleedkamer zijn als het team onder de douche staat)
  • iemand die je direct of indirect beticht van ontoelaatbaar gedrag
  • het beschuldigd worden van eerder genoemd gedrag

Als er sprake is van seksuele intimidatie, dan kun je ook terecht bij het NOC*NSF meldpunt met je vragen, je twijfels of om je verhaal te vertellen. Het NOC*NSF meldpunt is dag en nacht bereikbaar, ook in het weekend en op feestdagen. Het nummer is 0900 – 202 55 90 (€ 0,10 per minuut).

WAT DOET DE VERTROUWENSPERSOON WEL?

• Je helpen bij het zoeken naar een oplossing
  • Informatie geven
  • Samen met jou het probleem oplossen in overleg met anderen
  • Vertrouwelijk omgaan met je verhaal
  • Luisteren
  • Je serieus nemen

WAT DOET DE VERTROUWENSPERSOON NIET?

• Het probleem van je overnemen en het voor je oplossen
  • Zeggen wat je moet doen, want dat bepaal je zelf
  • Zonder dat je het weet met anderen over jouw probleem praten

De vertrouwenspersonen van vv Hapert stellen zich voor:

Mijn naam is Anton de Kok en ik woon al ruim 40 jaar in Hapert. Ik heb zelf jaren gevoetbald in de jeugd van Hapert en de afgelopen 20 jaar ben ik betrokken als vrijwilliger bij VV Hapert. Voetbal is een geweldig mooie sport. Ik ben het dan ook volledig eens met het motto van VV Hapert:

Wij zijn VV Hapert. Meer dan een voetbalclub!

Niet alleen een voetbalclub, maar ook een vereniging van mensen. Man, vrouw, kind, jong en oud. Iedereen hoort erbij en we zullen het allemaal samen moeten doen. Want dat betekent het woord verenigen.

Ik vind dan ook dat we er samen voor moeten zorgen, dat we een veilige en sportieve voetbal omgeving nastreven. Iedereen is welkom bij VV Hapert!

Ik ben gecertifieerd vertrouwenspersoon en ik sta geregisterd in het register van de Landelijke Vereniging van Vertrouwenspersonen ( LVV).

Ik ben te bereiken via info@aangenaamanton.nl of 06 – 15363376

Naast Anton de Kok hebben we ook een vrouwelijke vertrouwenspersoon. Namelijk Paula Bottram

Mijn naam is Paula Bottram. Ook ik ben woonachtig in Hapert en heb een heel deel van mijn leven gevoetbald. Al geruime tijd zit ik het hoofdbestuur. Ik hou me voornamelijk bezig met het meisjes- en damesvoetbal. Verder zet ik me in voor de kantine- en sponsorcommissie. Daarnaast zie je me ook vaak langs de lijn als supporter bij Hapert 1. Ik vind vv Hapert een gezellige sportieve vereniging. En vind het dan ook zeer belangrijk dat dit zo blijft. Ik ben te bereiken op 06-36360468.