Na het knappe gelijkspel vorige week tegen nummer twee vv Acht en het eerdere gelijkspel tegen koploper Bladella, startte Hapert met dezelfde tactiek aan de wedstrijd tegen Braakhuizen. Eerder dit seizoen eindigde de wedstrijd op Sportpark de Lemelvelden in 1-1, maar in Geldrop bleek Braakhuizen te sterk voor Hapert en het boekte een ruime zege.

De thuisclub nam vanaf het eerste minuut het initiatief, maar deed dit met veel geduld. Na tien minuten leek de score tot twee maal toe geopend te worden, maar doelman Timo Hooyen kwam als winnaar uit de strijd tegen respectievelijk Bob van de Ven en Ibrahim Sanatci. Na een half uur spelen viel de verdiende openingstreffer wel. Hapert leed balverlies op eigen helft en het was Sanatci die dit afstrafte en met een schitterend schot de kruising vond. Deze score werd tien minuten later uitgebreid door de topscorer van de Derde Klasse D, Bob van de Ven. Ook hij strafte Haperts balverlies op het middenveld genadeloos af.

Hapert kwam in de tweede helft offensiever uit de kleedkamer, maar de hoop op een resultaat verdween snel nadat wederom Van de Ven profiteerde van klungelig balverlies aan Hapert zijde op eigen helft. Aan de andere kant kreeg de ingevallen Niek Kramer voor Hapert de kans op de eretreffer, maar doelman Youri van Tilburg trad van dichtbij reddend op. Aan de andere kant voorkwam Timo Hooyen dat Van de Ven zijn hattrick kon complementeren, door een één op één te pakken. In de slotfase bepaalde Teun Vertogen de 4-0 eindstand door een voorzet binnen te lopen.