Voorafgaand aan de wedstrijd wist Hapert dat het met minder dan drie punten geen genoegen kon nemen in de strijd om degradatie af te wenden. In de eerste helft was het een boeiende strijd tussen Hapert en koploper Bergeijk, maar in de tweede helft trok de uitploeg de wedstrijd naar zich toe.

Nadat de spelers in verband met Moederdag met de moeders het veld betraden, ging beide ploegen met grote belangen van start aan de wedstrijd. Bergeijk kwam al na een kwartier op voorsprong door een rake kopbal van Stijn Cuypers. In de 28e minuut kwam Hapert langszij, doordat Dave Koolen een vrije trap van dichtbij kon binnentikken. Hapert probeerde door te stoten, maar uit het niets kende de scheidsrechter van dienst een strafschop toe aan de bezoekers en deze geboden buitenkans werd benut door wederom Cuypers. Desondanks kreeg Hapert nog een gigantische kans op de gelijkmaker. Eén op één stuitte Jesper Schilders op doelman Daan Bauhaus, waarna de rebound door een verdediger van de lijn werd gekeerd.

Na een gelijk opgaande eerste helft, kreeg Sem Liebregts namens Hapert de kans om de gelijkmaker te noteren, maar zijn kopbal eindigde op de onderkant van de lat. Bergeijk schrok wakker en was vervolgens de baas op het veld. Na een uur speler breidde Colin Bergmans de marge uit en Stijn Cuypers besliste in de 75e minuut de wedstrijd met de 1-4. Hierna volgde ook nog de vijfde Bergeijkse treffer door invaller Gijs Jansen. Aan de andere kant zorgde Dave Koolen met twee treffers in de blessuretijd, waaronder wederom een makkelijk gegeven penalty, voor de 3-5 eindstand.

De nederlaag en de resultaten op de andere velden, maken de degradatie voor Hapert naar de vijfde klasse definitief.