Voorafgaand aan het seizoen was al wel duidelijk dat Hapert een zwaar programma had om de competitie mee aan te vangen. Derby’s tegen Reusel Sport, Hoogeloon en Bladella en daar tussenin zou Unitas’59 nog op bezoek komen. Deze laatste wedstrijd werd afgelast, maar de overige drie wedstrijden waren inderdaad zwaar. Tegen Reusel Sport en Hoogeloon zou een puntendeling ook niet misstaan hebben en tegen Bladella speelde Hapert wat ongelukkig en een heel groot deel van de wedstrijd met 10 man. Maar hoe dan ook, het resultaat is dat Hapert na 3 wedstrijden nog met de hatelijke nul punten op de ranglijst staat en dat de honger naar de eerste punten alsmaar groter wordt. Dit weekend kwam vv Gestel op bezoek.*

Hapert probeerde door vanaf het eerste fluitsignaal veel energie in de wedstrijd te leggen, de bezoekers niet in de wedstrijd te laten komen. Dit strijdplan werkte. Al na een paar minuten konden Rik Verdonschot en Kevin Raaijmakers samen op keeper Aydin af. De aanval werd ten onrechte af gefloten voor buitenspel, terwijl Raaijmakers juist heel bewust achter de bal bleef. Even later belandde een schot van Verdonschot op de lat. Hapert boven liggend, maar het moest waken voor de snelle en behendige aanvallers van Gestel. Na een kwartier spelen kwamen de bezoekers uit het niets toch op 0-1. Doelman Jesper Storms taxeerde een hoekschop niet goed en sloeg de bal in het eigen doel.

Hapert ging echter door waar het gebleven was. Gestel moest noodgedwongen hun doelman wisselen en het was wederom Rik Verdonschot die de reserve keeper Kalender met een afstandsschot testte. Kalender redde bekwaam. Na ruim een half uur spelen kreeg Hapert loon na werken. Dave Koolen kopte raak uit een voorzet van Mauro van Houtum. Na de gelijkmaker ging Hapert op zoek naar meer, om met een voorsprong de rust in te kunnen. Dave Koolen was dicht bij zijn tweede, maar het was uiteindelijk Kevin Raaijmakers die op slag van rust de 2-1 liet noteren. Hij ging alleen op de keeper af en schoof de bal beheerst binnen. Ondertussen kwam Gestel met 10 man te staan door twee gele kaarten voor verdediger Abdessalami.

Na de thee een ander spelbeeld. Ondanks dat Gestel maar met 10 man speelde, kreeg het Hapert toch aan het wankelen. Hapert had ook wel kansen en mogelijkheden, maar was gewoonweg te onnauwkeurig. Daardoor bleef Gestel geloof houden en trof het na een uur spelen de lat boven doelman Storms. Kevin Raaijmakers zag een vrije trap op de binnenkant van de paal belanden. Van daaruit caramboleerde de bal tegen de kruising aan de andere kant. Velen meenden dat de bal ‘in de haak’ terecht kwam, maar omdat doelman Kalender het spel snel hervatte kreeg de goed leidende scheidsrechter Jansen geen tijd om na te denken en hij oordeelde; geen doelpunt. Toch maakte Hapert het derde doelpunt. De ingevallen Lars Jansen schoot van afstand laag in de linker hoek. Daarmee was het pleit beslist, tenminste dat zou zo moeten zijn. Gestel kwam toch nog op 3-2 door een verlengde hoekschop die verrassend binnen viel.

Een wedstrijd met twee gezichten voor Hapert. Eerste helft goed met veel kansen en mogelijkheden. Tweede helft slecht, maar uiteindelijk wel voldoende om de broodnodige 3 punten binnen te slepen.

Kijk hier naar de foto`s van deze wedstrijd