Op de Algemene Ledenvergadering van vrijdag 9 december jl. heeft vv Hapert officieel afscheid genomen van voorzitter Gerard Straatman. Na een regeerperiode van 16 jaar is de voorzittershamer overgenomen door Hans van Roij. De ledenvergadering was vervroegd naar 18.30 i.v.m. de wedstrijd van Oranje, zodat we met z’n allen daarna de wedstrijd konden kijken in de kantine. Maar voor het zover was waren er mooie woorden voor Gerard. Tevens was er een vertegenwoordiger vanuit de KNVB die namens deze organisatie de gouden bondsspeld mocht uitreiken aan Gerard voor bewezen diensten. Ook vanuit de vereniging kwam er veel waardering en kreeg hij een cheque van 250 euro uitgereikt, te besteden aan een goed doel naar keuze.

En om het geheel af te ronden is er een nieuwe trofee in het leven geroepen: De Gerard Straatman Trofee, elke jaar uit te reiken aan iemand binnen de jeugdafdeling die zich dat jaar heeft onderscheiden. Gerard wordt dus opgevolgd door Hans van Roij. Hans is de zoon van Harry van Roij, een van de beste voetballers uit de rijke historie van vv Hapert. Hans is als voetballer opgegroeid binnen de club, oud-speler van Hapert-1, trainer en leider binnen de jeugd geweest en nu klaar voor de volgende stap: voorzitter van vv Hapert. Wij wensen hem veel succes toe.

De rest van de ALV werd daarna in een vlot tempo afgehandeld, waardoor iedereen op tijd klaar zat voor de wedstrijd. Daar zullen we het hier verder niet over hebben….