Het is Hapert niet gelukt om de één na laatste thuiswedstijd van het seizoen winnend af te sluiten. Ondanks een groot aantal opgelegde kansen voor de thuisploeg, was het Bergeijk dat vlak voor rust de score opende. In de tweede helft werd deze verdubbeld, waarna Hapert de aansluitingstreffer noteerde en op zoek ging naar de gelijkmaker. In de slotfase breidde de bezoekers de score stand uit naar een geflatteerde 1-4.

De wedstrijd startte voortvarend voor Hapert en het kreeg vroeg in de wedstrijd al diverse grote kansen. In de tiende minuut werd Dave Koolen één op één gezet met Mats Burgmans, maar het schot bleef uit en verdediger Ruud Willems kon er nog tussenkomen. Drie minuten later volgde de volgende vrije schietkans voor Koolen, maar zijn inzet werd gekeerd door doelman Burgmans. De kansen bleven hierna komen, onder andere voor Sem Liebregts en Lars Jansen, maar deze bleven onbenut. Aan de andere kant toonde Bergeijk wat efficiënte is en Gijs Jansen strafte Hapertse slordigheid af door de eerste mogelijkheid direct te verzilveren.

Ondanks de achterstand, was er voor Hapert nog weinig aan de hand in deze wedstrijd. Dit veranderde al in de tweede minuut na de rust. Ward Cox versnelde voorbij drie Hapert spelers en bediende vanaf de achterlijn Jens Cuypers op een presenteerblaadje. Hierna leek Hapert dan eindelijk de verdiende treffer te maken, maar een prachtig afstandsschot van Lars Jansen stuitte op de lat. De aansluitingstreffer volgde dan toch in de 70e minuut, nadat Dave Koolen een mooie voorzet van Lars Jansen tegendraads binnenkopte.

De gelijkmaker hing in de fase hierna in de lucht en Thed van de Kerkhof was ook dichtbij toen hij een teruggetrokken voorzet vrij kon binnenschieten, maar Burgmans redde. Ook Sem Liebregts en Thom Lauwers lieten mogelijkheden onbenut. Aan de andere kant kreeg Bergeijk ook steeds meer kansen door de ruimtes die groter werden. In de slotfase werd bij de thuisploeg iedereen naar voren gestuurd en hier konden de bezoekers nog twee keer van profiteren. Jens Cuypers besliste drie minuten voor tijd de wedstrijd en Robix Bax maakte in de blessuretijd ook nog de vierde treffer.

Dit betekent voor Hapert een definitief einde van zes jaar lang 3e klasse voetbal en dat het komend jaar weer in de 4e klasse uit gaat komen.