De laatste wedstrijd van het seizoen stond voor vv Hapert in het teken van afscheid nemen van een aantal clubmannen binnen Hapert 1. Dit leek het na 45 minuten ook met een resultaat te gaan doen, nadat het met een voorsprong ging rusten en er weinig aan de hand leek. In de tweede helft trok vv Acht de wedstrijd naar haar toe en liep het uit naar een ruime overwinning.

De wedstrijd ging weinig kansrijk van start. De uitploeg had moeite om het tempo hoog te houden en de thuisploeg wist aan de andere kant ook weinig gevaar te stichten. Na een half uur spelen kwam er alsnog een niet te missen voor Sem Liebregts. De bal viel stil op de vijf meter, maar de inzet van de volledig vrije Sem Liebregts was slap en een prooi voor doelman Rick Saes. In de hierop volgende hoekschop kwam de bal wederom voor de voeten van Sem Liebregts en dit keer schoot hij van dichtbij feilloos raak. Kort hierna leek Thed van de Kerkhof de score uit te breiden naar 2-0, maar de treffer werd afgekeurd voor buitenspel. Desondanks kon Hapert met een goed gevoel de kleedkamer ingaan.

Dit veranderde al snel nadat Yannick Vunge hard de gelijkmaker binnenschoot. Hierna was het de beurt aan reserve doelman Jurre Coppelmans om ook minuten te maken voor Hapert 1. Na een uur spelen kwam Acht op voorsprong doordat Nigel van Schijndel op het randje van/ of in buitenspelpositie de tweede Achtse treffer binnentikte en kort hierna volgde in een onoverzichtelijke situatie ook de 1-3.

Een kwartier voor tijd kwam er onder luis applaus een einde aan 17 jaar Hapert 1 voor Rik Verdonschot en werd hij vervangen door de pas 16 jarige Stef van de Sande. In de slotfase bepaalde Sjaak Egmond met een tegendraadse volley de eindstand en zo eindigde Hapert het seizoen met een nederlaag.

Na de wedstrijd ging het afscheid van Rik Verdonschot verder en werd ook de interim staf bestaande uit clubmannen Herbert de Krom, Paul Beekman, Eric van de Kerkhof en Willem van Zutphen in het zonnetje gezet. De foto’s met verslag hiervan volgen nog.

Klik her voor de foto`s