Op een koude zondagmiddag op het Sportpark van Terlo moesten zowel Terlo als Hapert genoegen nemen met één punt. Ondanks dat de doelpuntloze uitslag het niet zou doen vermoeden, was het een heuse strijd met volop kansen voor beide teams.

Doordat zowel Nick Bogers als Roel Botram sinds afgelopen week met hamstringblessures verstek moesten laten gaan, was Hapert genoodzaakt met een gewijzigd elftal aan te treden. Deze wijzigingen resulteerde in een positief effect op het spel. In de openingsfase waren de bezoekers heer en meester en leek het wachten op de Hapertse openingstreffer. Niek Kramer was er met een afstandsschot dichtbij, maar de inzet werd knap gepareerd door doelman Stan van de Bersselaar. Na ruim twintig minuten kwam Terlo beter in de wedstrijd en de grootste kans kreeg het via aanvaller Jari Kok. Hij omspeelde de uitkomende doelman Jurre Coppelmans, maar vanuit een lastige hoek werd zijn inzet van de lijn gehaald door Mees Liebregts.

Aan het begin van de tweede helft kreeg Bjern van Lieshout direct de grootste kans van de wedstrijd. Thed van de Kerkhof ging goed door over rechts en leverde een panklare voorzet af bij Van Lieshout, maar zijn inzet ging van dichtbij over het Loo’se doel. Hierna volgde er mogelijkheden voor Erwin Isbouts en wederom Kok aan de overkant. In deze fase golfde het spel op en neer met vele kansen als gevolg.

Twintig minuten voor tijd moest Hapert met tien man verder. Scheidsrechter Sheikhi floot voor een op het oog makkelijk gegeven vrije trap en tot verbazing aan Hapert zijde, resulteerde dit ook in de tweede gele kaart voor verdediger Yorick Hooyen. De verwachting was dat de kansen voor Terlo in deze fase groter zouden worden, maar ondanks een aantal uitvallen, was Hapert het dichtst bij een treffer. De sterk ingevallen Stef van de Sande zag zijn inzet op de onderkant van de lat belanden. Ook resulteerden twee overtal situaties niet in een Hapertse treffer voor Van de Sande en Kramer. Aan de andere kant kregen ook Kok en Freek Lommers hun mogelijkheden.

Uiteindelijk eindigde de pot in een gelijkspel, waarbij duidelijk was dat de eerst scorende ploeg met de overwinning aan de haal zou gaan. Hapert kon de wedstrijd in de beginfase naar zich toe trekken, maar ook Terlo heeft zeker haar mogelijkheden gehad. Voor Hapert wacht aankomende zondag de thuiswedstrijd, en Super Sunday, tegen Netersel.