Het vaandelelftal uit Middelbeers kende de afgelopen jaren diverse hoogtepunten, maar na twee degradaties kwam het weer op bezoek op de Sportpark de Lemelvelden. In vier gespeelde wedstrijden hadden de Beerse Boys zeven punten bij elkaar gespeeld, twee meer dan vv Hapert.

In de eerste minuut van de wedstrijd was aanvaller Jannes Mulders al dichtbij de openingstreffer en enkele minuten later bediende hij Niels van Heerbeek die met een rake kopbal wel het doel wist te vinden. Lang kon er echter niet van de voorsprong worden genoten. Dave Koolen speelde Lars Jansen vrij, waarna hij met een droge schuiver de gelijkmaker wist te noteren. Hierna kwam er een fase met veel strijd van twee kanten, maar dit resulteerde niet in grote kansen. Dave Koolen was op acrobatische wijze dichtbij een Hapertse voorsprong en aan de andere kant eindige een poging van Pepijn van Spreuwel op het dak van de goal.

In de tweede helft trokken de bezoekers de wedstrijd naar zich toe. Wederom startte Hapert onoplettend aan de wedstrijd en Niels van Heerbeek profiteerde hier koppend van. Direct hierna kreeg Lars Jansen de kans om de stand weer snel gelijk te trekken, maar zonder succes. Pepijn van Spreuwel had dit succes in de vijftigste minuut wel. Hij zorgde, en weer met het hoofd, voor een uitbreiding van de voorsprong.

Hapert probeerde het hierna wel, maar het was niet bij machte om nog iets terug te doen. Niels van Heerbeek kreeg nog de kans om zijn hattrick compleet te maken, maar doelman Timo Hooyen redde knap. In de slotfase gooide Guus Hems de wedstrijd definitief in het slot, waarna invaller Ties van Ham voor de thuisploeg nog raak wist te schieten en zo de 2-4 eindstand bepaalde.