Hapert wist dat het op de laatste speeldag aan een punt genoeg zou hebben om de nacompetitie te ontlopen. Mocht dit punt er niet in zitten tegen Unitas, zou het afhankelijk zijn van de uitslagen van concurrenten Wilhelmina Boys en Dommelen.

Het laatste resultaat van Hapert bij Unitas dateert uit 2015. Er werd destijds in de nacompetitie met 0-1 gewonnen en twee weken later beloonde de rood-blauwen zich door te promoveren naar de derde klasse. In de daaropvolgende edities had Hapert het altijd zwaar met de thuisploeg en dit was ook in de editie van 2022 het geval. Al na negen minuten was het raak en opende Nick Meeuwissen de score. Hapert kon hier in de eerste helft, op een voor buitenspel afgekeurd doelpunt van Dave Koolen na, weinig tegenover zetten.

In de rust kwam het goede nieuws dat de buren uit Hoogeloon een 0-2 voorsprong op concurrent Dommelen hadden genomen, maar tot verbetering in het spel kwam het niet aan Hapert zijde. Direct na rust maakte Meeuwissen zijn tweede van de middag. De uitploeg leek een kwartier voor tijd een kans te krijgen om de gelijkmaker op het scorebord te zetten, maar een handsbal in het strafschopgebied werd niet bestraft. Enkele minuten later kopte Thed van de Kerkhof een bal op de onderkant van de lat, welke vervolgens, zo gaf de keeper na afloop ruiterlijk toe, de doellijn passeerde en nogmaals de lat raakte. Het doelpunt werd echter niet erkent door de scheidsrechter. Vervolgens breidde Unitas de score uit door doelpunten van Verbeek en Aabakrimi.

Het slotakkoord was er voor de stoppende Jordi Huijbregts. Het was wederom Thed van de Kerkhof die met een kopbal de onderkant van de lat raakte, maar dit keer wist Jordi de rebound te verzilveren en zo zijn naam op het formulier te zetten in zijn laatste wedstrijd voor Hapert. Tijdens de wedstrijd werd er, naast Jordi, ook afscheid genomen van Ruben Hermans (Hapert 3), Kevin Raaijmakers (Casteren), Mauro van Houtum (Marvilde) en Jesper Storms (Best Vooruit). Ook middels deze weg: Bedankt voor jullie inzet en de successen in de afgelopen jaren!

Na de wedstrijd kwam het goede nieuws binnen dat Dommelen verloren had en dit betekende dat Hapert zich met een puntenaantal van dertig verzekerd had van nog een jaar derde klasse.
Supporters bedankt en tot volgend seizoen!

Klik hier voor de foto`s van de laatste wedstrijd