Waar Hapert in de eerste wedstrijd van het seizoen een nederlaag op bezoek bij De Raven moest slikken, wist DEES op het eigen sportpark Knegselse Boys te verslaan. Hapert was uit op eerherstel en wist dat tegen de bezoekers uit Wintelre te bemachtigen. Na een vroege voorsprong, liep Hapert in de tweede helft uit naar een 4-0 eindstand.

Al na één minuut was het raak voor de thuisploeg. De verdediging van DEES werd onder druk gezet en een te strakke terugspeelbal eindigde in eigen doel, waardoor Hapert een fijne start van de wedstrijd kende. Hierna ging het op zoek naar een verdubbeling van de score, maar deze bleef door onder andere missers van Dave Koolen en Koen Appels uit. DEES kwam niet vaak in de problemen, maar kon er aanvallend weinig tegenover zetten.

In het eerste deel van het tweede bedrijf lukte het Hapert nog niet om het verschil te vergroten, maar dit veranderde in de 64e minuut. Eerst wist Dave Koolen een steekpass van Stef van de Sande niet te verzilveren, maar de daaropvolgende hoekschop werd door Kevin Raaijmakers in één keer in het doel gedraaid. Twee minuten later was het opnieuw raak. Stef van de Sande bereikte na een mooie omschakeling Kevin Raaijmakers en die haalde doeltreffend uit.

In de 68e minuut leek Dave Koolen de score ook nog uit te breiden naar 4-0, maar hij ontving de assist van Thed van de Kerkhof in buitenspelpositie. De vierde Hapertse treffer kwam er drie minuten later alsnog. Yorick Hooyen veroverde de bal en wist Kevin Raaijmakers in stelling te brengen om zijn hattrick de completeren. Nadat de zestienjarige Tijs van de Heuvel zijn debuut mocht maken, was Stef van de Sande in de slotfase nog dichtbij zijn eerste Hapertse treffer, maar hij vond de buitenkant van de paal.

Hierdoor eindigde de wedstrijd in een 4-0 overwinning voor vv Hapert en zo kon de eerste driepunter bijgeschreven worden. Aankomende zondag spelen alle herenelftallen thuis en wacht voor het eerste de wedstrijd tegen de Knegselse Boys.