Nadat Hapert er vorige week in Eindhoven kansloos vanaf was gegaan tegen PSV, was er de rood-blauwen alles aan gelegen dit weekend te laten zien wat het waard is. Wilhelmina Boys uit Best kwamen op bezoek in Hapert. Een ploeg waartegen Hapert iets verder in het verleden ook wel eens fors verloren heeft, maar waar tegen het de laatste jaren vaak een resultaat haalde.

Hapert begon wat onrustig aan de wedstrijd. De gasten uit Best hadden het betere van het spel en drongen Hapert wat terug. Tot hele grote kansen kwam Wilhelmina Boys echter ook niet. Keeper Storms was heer en meester in de lucht en daarmee een zekerheidje deze middag. Hapert had ruim een half uur nodig om voor de eerste keer echt gevaarlijk te worden. Kevin Raaijmakers kreeg een grote kans en probeerde het wederom met een lob. De boomlange doelman Saes bleef echter staan en kon redelijk eenvoudig redding bieden. Even later had dezelfde Saes een overtreding buiten het starfschopgebied nodig om Kevin Raaijmakers te stoppen. De vrije trap miste richting. Net voor rust schoot Dave Koolen namens Hapert van dichtbij nog op de voet van de keeper. Wilhemina Boys wat beter voor de thee, maar de brilstand stond wel nog gewoon op het bord.

Na de rust was het juist andersom en was Hapert de bovenliggende partij. De gevaarlijkste spelers van de gasten werden aan banden gelegd en daarmee werd de angel uit het spel gehaald. Hapert creëerde een paar kansen. Meteen al na rust kwam Kevin Raaijmakers 1 op 1 met doelman Saes, maar hij speelde de bal net wat te ver voor zicht uit. Het doorglijden op de Saes leverde hem een gele kaart op. In de 64ste minuut werd Hapert beloond. Mauro van Houtum was sterk aan de bal en bediende Dave Koolen op maat. Laatst genoemde schoof de bal beheerst langs Saes en tekende daarmee de 1-0 aan.
Wilhelmina Boys drong in het restant van de wedstrijd nog wel wat aan. Maar Hapert hield redelijk eenvoudig stand. Een hachelijke situatie met een vermeende handsbal werd door de prima fluitende scheidsrechter Jansen op waarde geschat; geen strafbaar hands en dus geen strafschop. In de blessuretijd kregen de gasten nog een kans, maar ook die werd niet verzilverd.

Hapert boekt daarmee een belangrijke overwinning en speelt komende week op donderdag nog een bekerwedstrijd tegen Marvilde, om vervolgens aanstaande zondag de inhaalwedstrijd thuis tegen Unitas’59 te spelen.