Vv Hapert heeft een punt overgehouden aan de inhaalwedstrijd tegen SV Unitas ’59. Na de ruime bekernederlaag op donderdag, was Hapert op zoek naar eerherstel. De inhaalwedstrijd tegen het Eindhovense Unitas van oud-trainer Peter Jonkman stond, op een in verband met Corona-maatregelen leeg Sportpark de Lemelvelden, op het programma. De bezoekers staan vierde op de ranglijst en zouden met een overwinning naar de tweede plek stijgen.
Het balbezit was in het eerste deel van de wedstrijd voor Unitas, maar tot kansen resulteerde dit niet. Desondanks kwamen de gasten op voorsprong. Een indraaiende corner werd door alles en iedereen gemist en belandde fortuinlijk in het doel: 0-1. Hapert probeerde nog voor rust de score weer gelijk te trekken en was hier dichtbij met vrije schietkansen voor Mauro van Houtum en Kevin Raaijmakers. Ook een aantal hachelijke momenten voor het doel resulteerde niet in de op dat moment verdiende gelijkmaker.
Ook in de tweede helft was het grootste gedeelte van het balbezit voor Unitas, maar dit leidde wederom niet tot grote scoringskansen. Een kwartier voor tijd veranderde dit, doordat het veld en de ruimtes groter werden. Een korte corner werd door de gasten ingedraaid, Jesper Storms ging onder de bal door en van twee meter werd de bal via de onderkant van de lat op de doellijn gekopt. Hier vergat Unitas de wedstrijd in het slot te gooien en daar kreeg het spijt van. Enkele minuten later werd de ingevallen Willem Brouwer neergehaald in de 16 en Mauro profiteerde van deze buitenkans: 1-1.
In de slotfase gingen de Eindhovenaren er toch nog bijna met de winst van door, maar twee kopkansen bleven onbenut. Hierdoor eindigde de wedstrijd in een 1-1 waar beide partijen zich in konden vinden. Aankomende week wacht de uitwedstrijd tegen concurrent SV Budel.

Klik hier voor de foto`s van deze wedstrijd