Hapert is er niet in geslaagd om een resultaat te halen in de laatste uitwedstrijd van het seizoen 2022-2023. In een gelijk opgaande wedstrijd, opende PSV AV aanvaller Amir Al-Anany de score. De kansen op een gelijkmaker waren er, maar tien minuten voor tijd besliste Michael Fecunda de wedstrijd en bepaalde zo de 2-0 eindstand.

PSV AV leek al na acht minuten spelen op voorsprong te komen. Een voorzet werd hard binnengekopt door de dit jaar van Geldrop teruggekeerde Jimmey Granviel, maar hij deed dit in buitenspelpositie. Hierna kreeg Hapert meer grip op de wedstrijd en waren er mogelijkheden voor Nick Bogers en Thed van de Kerkhof. Na de ingelaste drinkpauze werd de wedstrijd meer en meer een tactisch schaakspel en waren er weinig mogelijkheden te noteren.

Het initiatief was in het begin van de tweede helft voor de thuisploeg en er was een constante dreiging met de snelle Eindhovense voorhoede. Na een uur spelen resulteerde dit in de openingstreffer van Al-Anany, die van dichtbij kon binnentikken. Hierna nam Hapert het initiatief over en kreeg het drie enorme mogelijkheden via Dave Koolen en ook Sem Liebregts kon van dichtbij scoren, maar deed dit niet. Het vizier stond niet op scherp of doelman Janzen was een sta in de weg.

Hapert beloonde zichzelf in deze fase niet en zo bleef de verdiende gelijkmaker uit. De hoop op een resultaat verdween nadat Fecunda met een geplaatst schot vanaf de zestien meter de score uitbreidde. Hierdoor resteert er dit seizoen nog één wedstrijd en dat is voor Hapert de thuiswedstrijd tegen vv Acht op Tweede Pinksterdag.