Na een lange inhaalrace heeft vv Hapert JO19-1 alsnog het kampioenschap binnengesleept.

Lange tijd zag het er niet naar uit dat dit mogelijk was maar door elke wedstrijd tot het gaatje te gaan en zodoende enkele keren in de laatste minuut te winnen werd het onmogelijke steeds mogelijker.

Uiteindelijk moest de laatste wedstrijd gespeeld worden tegen koploper De Valk JO19-1 in Valkenswaard.

Zij hadden genoeg aan een gelijkspel en bij winst van Hapert had De Valk nog een wedstrijd op dinsdag tegoed tegen laagvlieger RPC. Winst daar zou dan ook genoeg zijn voor het kampioenschap.

Maar voor de wedstrijd werd duidelijk dat de wedstrijd van dinsdag geen gewone wedstrijd was maar het uitspelen van 11 minuten van een gestaakte wedstrijd. Tussenstand 1-1 en de wedstrijd begint dan met en penalty voor RPC en De Valk met 10 man. Dat veranderde natuurlijk de situatie voor Hapert. Winst bij De Valk zou de kans op het kampioenschap aanzienlijk vergroten.

Hapert deed wat het moest doen en gaf De Valk in hun kampioenswedstrijd geen kans en won verdiend met 1-4. Nu moesten we dus afwachten wat er ging gebeuren die komende dinsdag.

Met een grote delegatie trok Hapert naar RPC. In de stromende regen werd de wedstijd dus hervat met een penalty voor RPC. Tot grote schrik van Hapert werd deze in eerste instantie gemist maar in de rebound werd er toch nog gescoord: 2-1 voor RPC en daar bleef het de resterende 10 minuten bij waardoor vv Hapert JO19-1 het kampioenschap binnenhaalde. Een prestatie van formaat gezien de lange weg die het deze competitie moest afleggen. Na 2 tweede plaatsen in de eerste en tweede fase kon dan toch eindelijk een keer de vlag in de top! Het is (te) lang gelden dat een JO19-1 (voorheen de A1) kampioen werd in Hapert, daar is nu in ieder geval mee afgerekend.

Alle spelers en begeleiding van harte gefeliciteerd!!