Na de knappe overwinningen tegen nummer twee Reusel Sport en nummer vier Wilhelmina Boys, stond voor vv Hapert de traditioneel lastige uitwedstrijd tegen Unitas op het programma. Het verschil op de ranglijst was voorafgaand aan de wedstrijd vijf punten en zo kreeg Hapert een mooie kans om dichterbij te komen in het slot van de competitie.
In de beginfase van de wedstrijd was het balbezit voornamelijk voor Unitas en Hapert probeerde er op de counter uit te komen.

Doordat Hapert nauwelijks in de duels kon komen, kon de thuisploeg geduldig haar aanvallen op het stroeve kunstgras voorbereiden. In de dertigste minuut leidde dit tot de verwachtte openingstreffer van Richard Hermans. Hiervoor had Hapert al noodgedwongen Lars Janssen moeten wisselen en nadat ook de andere spits Dave Koolen uitviel, bleef er weinig aanvallende stootkracht aan Hapert zijde over.

Desondanks leek Hapert na veertig minuten de gelijkmaker te noteren. Een geweldige uithaal van Thed van de Kerkhof belande op de onderkant van de lat en stuiterde via de lijn terug het veld in. De rebound ging via de binnenkant van de paal over de doellijn, zo erkende later ook de spelers van Unitas, maar scheidsrechter Geert van der Zanden erkende het doelpunt bij gebrek aan vlagsignaal van de grensrechter niet.

Na een uur spelen breidde Carlos Rubio Garcia de score uit en bleek de wedstrijd beslist. Zeker nadat Garcia vijf minuten voor tijd zijn tweede van de middag wist te noteren. In de slotfase kon de score verder uitgebreid worden, maar doelman Timo Hooyen pareerde een aantal grote mogelijkheden. Hierdoor lukte het Hapert niet om een mooi vervolg te geven aan de twee gewonnen wedstrijden op een rij. De volgende wedstijd is de thuiswedstrijd op 14 mei tegen nummer tien Bergeijk.