Na twee maanden voorbereiding met diverse oefenwedstrijden en de groepsfase van de beker, ging de competitie voor vv Hapert van start met een thuiswedstrijd tegen DBS. De thuisploeg startte gehavend aan de wedstrijd, doordat Dave Koolen, Lars Jansen, Luuk Saris, Ward Groenen en Yorick Hooyen door uiteenlopende redenen ontbraken en ook Rik Verdonschot nog uitviel tijdens de warming-up.

De wedstrijd kende een trage start en het spel vond met name op het middenveld plaats. De eerste echte kans van de wedstrijd was voor de thuisploeg. Michiel Mollen snelde langs zijn directe tegenstander, gaf voor en bereikte Frans Leijten bij de eerste paal, maar zijn inzet trof net geen doel. Hierna nam DBS het initiatief in handen. Een kopbal uit een corner ging naast en na een half uur ging een inzet van Pim Messing via doelman Timo Hooyen en de lat over.

Ook direct na rust was de eerste kans voor de uitploeg. Murtaza Nawabi verscheen één op één voor de Hapertse doelman, maar die wist de inzet van de spits te keren. Twee minuten later was het raak aan de andere kant, en hoe. Een afgeslagen corner viel voor de voeten van de jeugdige Jesper Schilders en hij wist met een harde streep de eerste treffer van het seizoen op zijn rekening te nemen. DBS kon al snel iets terug doen, maar ook Djes Koekendorp stuitte in zijn één op één op Timo Hooyen.

Hierna volgde een fase van veel druk van de uitploeg, maar zonder grote kansen. De grootste was er voor Ruud van Bremen. Hij mocht aanleggen voor een vrije trap op 17 meter van het doel, maar wederom was het Timo Hooyen die zich kon onderscheiden met een dubbele redding op zowel de vrije trap als de rebound van dichtbij. In de aanval hierna gooide aanvoerder Thed van de Kerkhof de wedstrijd in het slot. Hij wist een te korte terugspeelbal te onderscheppen en verschalkte doelman Szymon Mlodak: 2-0. In de slotfase volgde nog een rode kaart voor de invallende vv Hapert speler Bjern van Lieshout, maar de overwinning kwam niet meer in gevaar en zo was de seizoensopener een fraaie. Aankomende zondag staat direct de eerste derby van het seizoen voor de deur met een uitwedstrijd tegen Bladella.