|De opener van het seizoen was voor Hapert direct een pittige: Mede degradant Unitas kwam op bezoek op Sportpark de Lemelvelden en geldt als titelfavoriet. Deze rol maakte de uitploeg in de beginfase direct waar en na ruim twintig minuten stond de 0-3 eindstand al op het scorebord.

De beginfase was voor Unitas en het kreeg na drie minuten al een grote kans op de openingstreffer, maar deze werd gemist. Aan de andere kant kreeg Bjern van Lieshout namens de thuisploeg een enorme mogelijkheid, maar hij stuitte van dichtbij op doelman Sven Aarts. Hierna nam Unitas het initiatief weer over en dit leidde in de 15e minuut tot de openingstreffer van Marijn Franse. Nog geen vijf minuten later kon Emre Karakas eenvoudig de ver buiten zijn zestien uitkomende doelman Jurre Coppelmans omspelen en de bal in het lege doel schuiven. Na ruim twintig minuten was het wederom Franse die geklungel in de Hapertse achterhoede afstrafte en de voorsprong voor Unitas uitbreidde.

Hapert trainer Salim Zeroual greep zowel voor als in de rust in met een wissel en hierdoor leek Hapert wat meer grip op de wedstrijd te krijgen. Er waren kansen te noteren voor Bjern van Lieshout, Martijn Hoeks en Lars Jansen, maar Unitas kwam niet echt meer in de problemen. Aan de andere kant zorgde de steeds groter wordende ruimte ook voor mogelijkheden, maar gescoord werd er niet meer.

Na een prima voorbereiding, was dit een harde reality check voor vv Hapert. Aankomende zondag wacht de uitwedstrijd tegen Nieuw Woensel en zijn de drie punten genoodzaakt.