In de laatste Kempen-derby van het seizoen is Hapert erin geslaagd om op bezoek bij de nummer twee van de ranglijst te winnen. Waar Reusel Sport in de eerdere ontmoeting nog te sterk was voor Hapert (0-1) en daarmee een einde maakte aan een periode van acht jaar zonder overwinning in Hapert, waren het dit keer de rood-blauwen die een einde maakte aan een nog langer tijdperk zonder overwinning in de uitwedstrijd tegen Reusel.

De eerste twintig minuten van de wedstrijd werden qua balbezit gedicteerd door de thuisploeg, maar tot grote kansen leidde het niet. De grootste kans voor Reusel was er middels een onoverzichtelijke scrimmage in de tiende minuut. Aan de andere kant kreeg Thed van de Kerkhof namens Hapert een schietkans na een goedlopende aanval, maar hij schoot onrustig over. Na een half uur spelen brak Steef Vosters de wedstrijd open. Er werd niet gefloten voor een ogenschijnlijke overtreding op Rik Verdonschot rondom het strafschopgebied en Vosters kon een panklare voorzet van Hein Biemans via de binnenkant van de paal binnenwerken.

De fase hierna kreeg Hapert grip op het sterke middenveld van Reusel Sport. Na een tweetal goede mogelijkheden voor Lars Jansen en Dave Koolen na een goede pass van invaller Sem Liebregts, volgde vijf minuten na de openingstreffer de snelle gelijkmaker. Een indraaiende vrije trap werd weggekopt, maar het was Lars Jansen die de bal prachtig in één keer van buiten de zestienmeter tegen de touwen volleerde: 1-1.

Door blessures was Hapert in de eerste helft genoodzaakt twee wissels toe te passen, maar desondanks kwam het met vertrouwen uit de kleedkamer en dit resulteerde in de voorsprong in minuut 52. Een verre hoekschop werd door Lars Jansen teruggekopt in de vijf meter, waarna Dave Koolen in twee instanties van dichtbij kon binnentikken. Reusel wisselde aanvallend en kreeg ook meer mogelijkheden. Doelman Timo Hooyen redde van dichtbij op een inzet van Dirk de Koning, een inzet van Wout Vosters belande van ver op de paal en de Hapertse doelman kwam wederom als winnaar uit de strijd bij een één op één met invaller Frenk Hendrikx.

In de blessuretijd leek de thuisploeg alsnog een gelijkspel uit het vuur te slepen, maar de bal werd in dezelfde scrimmage tot twee keer toe van de doellijn gehaald en zo ontsnapte Hapert. Aan de andere kant kreeg Lars Jansen nog de grootste kans om de wedstrijd definitief te beslissen, maar hij stuitte na een vrije doortocht met zijn laatste adem op doelman Brent van der Heijden. Kort hierna werd er afgefloten en was de knappe overwinning van het team van interim-trainer Herbert de Krom een feit.