In een wedstrijd waarin het tempo erg hoog lag en er felle duels werden uitgevochten, maar waar de kansen niet voor het oprapen lagen, is Hapert er niet in geslaagd om met een resultaat te vertrekken uit Gerwen. Joey Maas zorgde er met één doelpunt in de eerste helft voor dat de RKGSV de drie punten in eigen huis hield.

Hapert startte met vier andere spelers ten opzichte van de laatste wedstrijd en het begon hiermee fel aan de wedstrijd. Dit resulteerde binnen de eerste tien minuten in een enorme kans om de score te openen. Middenvelder Sem Liebregts kon één op één doorlopen naar het Gerwense doel, maar doelman Tommy van de Gevel pareerde de inzet. Aan de andere kant was het na ruim een half uur spelen wel raak voor de nummer drie van de ranglijst. Een voorzet belande binnen de elf meter voor de voeten van Joey Maas, hij controleerde rustig en kon de bal beheerst binnenschuiven.

Aan het begin van de tweede helft waren de kansen voor de thuisploeg, maar gescoord werd er niet. Dit gebeurde aan de andere kant wel door de bij Hapert ingevallen Lars Jansen. Het was echter de grensrechter die vlagde voor buitenspel van een andere aanvaller en de scheidsrechter ging hier in mee. Het was achteraf des te pijnlijker dat zowel de grens- als scheidsrechter erkende dat het om miscommunicatie ging en Lars Jansen geen buitenspel stond.

In het laatste kwartier van de wedstrijd voerde Hapert de druk verder op en er waren mogelijkheden voor Hamid Salhi, Martijn Hoeks en Bjern van Lieshout. Echter zat het scorend vermogen, niet voor het eerst dit seizoen, de rood-blauwen in de weg. Doordat ook RKGSV in het open, laatste deel van de wedstrijd niet meer kon profiteren van de ruimte, eindigde de wedstrijd in een minimale overwinning voor de thuisploeg. Voor Hapert wacht aankomende zondag de thuiswedstrijd tegen Dommelen.