Met nog zeven wedstrijden te gaan, waaronder vijfmaal thuis, stond voor vv Hapert de thuiswedstrijd tegen PSV AV op het programma. Het besef van dit belangrijke duel was aanwezig bij de thuisploeg en zij hadden het eerste half uur volledig in handen. Eén op één mogelijkheden voor Kevin Raaijmakers en Ward Groenen leverde echter geen voorsprong op. Na een half uur spelen ging Hapert opnieuw op zoek naar mogelijkheden, maar leed het balverlies in de opbouw. In de snelle tegenstoot tikte Amir Al-Anany de bal eenvoudig over de uitkomende doelman Jesper Storms en zo was de eerste halve mogelijkheid voor de uitploeg direct raak.

Vijf minuten later verdubbelde PSV AV de voorsprong met eenzelfde recept: Balverlies in de voorhoede van Hapert, een snelle omschakeling en Wesley van den Berg schoot beheerst binnen. Nog voor rust kreeg Hapert de kans om de aansluitingstreffer op het scorebord te zetten. Vergelijkbare kansen voor Sem Liebregts en Yorick Hooyen, waarbij beide een voorzet van dichtbij voor het intikken hadden, eindigden naast de goal.

In de tweede helft dacht de thuisploeg eindelijk de aansluiting te hebben gevonden, maar een doelpunt van Thed van de Kerkhof werd afgekeurd, doordat de leidsman in de kluts hands constateerde. Andere mogelijkheden van onder andere Lars Jansen vonden ook geen doel totdat Kevin Raaijmakers vijf minuten voor tijd wel doeltreffend wist uit te halen. Hapert ging op zoek naar de gelijkmaker, maar deze kwam er niet. In de laatste minuut van de wedstrijd counterde de uitploeg via Sepp Drabbels zelfs nog naar 1-3. Zo ging PSV AV uiterst effectief met haar kansen om en gold voor de thuisploeg het tegenovergestelde.

De nederlaag heeft ertoe geleid dat Hapert van plek 9 naar plek 12 zakt en dat laat zien hoe dicht het bij elkaar staat. Aankomende zondag wacht voor vv Hapert de derby in en tegen Hoogeloon.