Met een reeks van drie wedstrijden zonder verlies, trad de thuisploeg vol vertrouwen het veld in tegen de koploper RPC. Met dat vertrouwen en de wetenschap dat dit misschien voorlopig wel eens de laatste wedstrijd zou kunnen zijn, wilde het deze middag in elk geval alles geven om de ongeslagen reeks voort te zetten.

Het veld was ondanks de eerdere sneeuwval prima bespeelbaar, maar het was ook duidelijk dat de spelers van RPC, die kunstgras gewend zijn, er meer moeite mee hadden dan de rood blauwen. Hapert bood de gasten goed partij en RPC kwam in de beginfase eigenlijk niet tot kansen. De grootste kans was uiteindelijk dan ook voor Hapert. Dave Koolen werd alleen voor de keeper gezet, maar laatstgenoemde bood redding voor de gasten. Even later was het wederom Hapert die gevaar stichtte. Mauro probeerde binnen het strafschopgebied een verdediger te passeren en werd daarbij gevloerd. Scheidsrechter Mathon wees resoluut naar de stip, van waar Kevin Raaijmakers onberispelijk de 1-0 liet aantekenen. Even ontsnapte Hapert aan de gelijkmaker. Doelman Jesper Storms stopte een bal en de tweede bal werd naast geschoten door Sidney Gakpo. In het slotkwartier van de eerste helft drong RPC Hapert duidelijk terug en de gelijkmaker hing nadrukkelijk in de lucht. Toch wist Hapert de nipte voorsprong mee de rust in te nemen.

Net na rust ontsnapte RPC aan de 2-0. Kevin Raaijmakers zag zijn schot allebei de doelpalen raken, maar helaas verdween de bal niet over de lijn. Het spel ging op en neer, maar RPC drong Hapert naarmate de tijd vorderde wel steeds verder terug. In de 67e minuut had het uiteindelijk wel de hulp van Hapert nodig om langszij te komen. Een harde lage voorzet werd door Hapert verdediger Yorick Hooyen per ongeluk binnen gelopen. Hierdoor kreeg RPC weer wat meer geloof in een goede afloop en daarin werd het 8 minuten voor tijd beloond. Ongelukkig uitverdedigen ging vooraf aan het bekeken schot van randje 16 meter door de ingevallen Sander Taxs. Jesper Storms kansloos en de 1-2 voorsprong voor de gasten stond op het bord. Hapert probeerde middels een slotoffensief nog wel om wat te forceren, maar ook 5 minuten blessuretijd mochten hiervoor niet baten.

Het programma voorziet volgende week in een uitwedstrijd in en tegen Nijnsel. Maar het is even ongewis of dit zal kunnen doorgaan.