In de één na laatste wedstrijd van het seizoen trof vv Hapert concurrent Dommelen. De thuisploeg heeft een voorsprong van twee punten op Dommelen en kon zich bij een overwinning verzekeren van klassenbehoud. Het belang van de wedstrijd was de gehele middag zichtbaar en dit leidde ertoe dat beide ploegen geen risico namen en de beginstand tevens de eindstand was.

De eerste tien minuten van de wedstrijd waren voor de uitploeg dat fel van start ging, maar tot grote kansen resulteerden dit niet. Hierna pakte vv Hapert het initiatief op en was het met name gevaarlijk met lange ballen achter de verdediging. De grootste mogelijkheid was er voor Dave Koolen, maar hij knikte een voorzet van Kevin Raaijmakers net langs het doel.

In de tweede helft was er wederom het balbezit voor Hapert, maar kansen bleven zowel voor de thuis- als uitploeg uit. Het spel was matig en het devies was vooral om niet te verliezen. Kevin Raaijmakers was nog het dichtst bij een treffer, maar zijn schot werd geblokt. In de eindfase kwam bij Dommelen het besef dat ze erg goede zaken konden doen bij een overwinning. Dit resulteerde in de grootste kans van de wedstrijd voor Dommelen aanvoerder Mark Burgmans. Hij kon een voorzet op een meter van het doel binnen koppen, maar ook hij trof geen doel.

Zo eindigt de wedstrijd zoals deze begon en vindt Hapert zich met nog één wedstrijd te gaan terug op plek tien, waarbij de nummer twaalf en dertien de nacompetitie in gaan. Pakt Hapert op Tweede Pinksterdag een punt bij Unitas, dan ontloopt het definitief de nacompetitie. Bij een nederlaag is het afhankelijk van de concurrenten. Wilhelmina Boys mag in dat geval niet winnen van Gestel en Dommelen niet van Hoogeloon. Verspeelt één van beide concurrenten punten, dan is Hapert verzekerd van nog een jaar derde klasse. Een cruciaal voetbalweekend nadert dus voor het vaandelteam van Hapert.