Vorige week werd er verloren van Beerse Boys, maar het veldspel en de kansen boden perspectief voor de wedstrijd tegen RKVVO. Eerder dit seizoen werd er nog ruim verloren van de club uit Oers, maar op een regenachtige zondagmiddag toonde Hapert een ander gezicht op Sportpark De Lemelvelden en werd RKVVO verslagen door treffers van Thed van de Kerkhof, Dave Koolen en tweemaal Frans Leijten.

Na diverse kleine mogelijkheden, was de eerste grote kans van de wedstrijd direct raak. Een aanval over veel schijven kwam via Sem Liebregts bij Frans Leijten terecht. Hij omspeelde doelman Stef Biscop en schoof de bal in het lege doel. Eén minuut later kon Leijten de voorsprong verdubbelen, maar zijn inzet werd door een verdediger van de lijn gehaald en de rebound van debutant en uitblinker Benjamin van der Heijden ging naast het doel. Uit het niets wist RKVVO aan de andere wel de gelijkmaker te maken. Jordan Bujitu snelde langs zijn tegenstander en Bart Sanders kon doeltreffend uithalen.

Tien minuten voor de rust kwam Hapert weer op de verdiende voorsprong. Een vrije trap op twintig meter van het doel werd door Yorick Hooyen op de vuisten van doelman Biscop geschoten, waarna Thed van de Kerkhof er snel bij was en van dichtbij de tweede Hapertse treffer van de middag kon noteren. Aan de andere kant wist RKVVO niet tot kansen te komen en zo ging Hapert met een terechte voorsprong de rust in.

Snel na de pauze werd deze voorsprong uitgebouwd. Een voorzet van Thed van de Kerkhof werd door Frans Leijten knap van buiten de zestien in één keer op doel gevolleerd en deze eindigde strak tegen de touwen. Hapert leek op weg naar weer eens een overwinning, maar door een afstandsschot van Jordi Verhoeven kwamen de gasten toch weer terug in de wedstrijd. RKVVO ging met een extra aanvaller spelen en probeerde wat te forceren, maar tot direct gevaar leidde dit niet. Aan de andere kant was Hapert een aantal keer dicht bij de beslissing, welke vijf minuten voor tijd definitief viel. Benjamin van der Heijden gaf voor op Dave Koolen en de spits verlengde de bal doeltreffend naar de tweede paal. Het harde werken van deze middag werd hiermee beloond en Hapert boekte een mooie overwinning ten faveure van RKVVO.