Het vaandelelftal van Hapert heeft een succesvol gevolg kunnen geven aan de clubactiviteit op zaterdag. Een dag voor de thuiswedstrijd tegen Nieuw Woensel, werd Mönchengladbach namelijk door 85 Hapert leden bezocht voor de wedstrijd tegen streekgenoot Bochum (5-2). De teambuilding pakte positief uit en de bezoekers uit Eindhoven werden volledig overklast: 11-2.

De eerste kans van de wedstrijd was voor Gino de Wijs, maar doelman Timo Hooyen pakte zijn inzet. Hierna nam Hapert de teugels in handen en liet deze tot de rust niet meer los. Net voor en net na de vijftiende minuut landde een voorzet van Thed van de Kerkhof op het trefzekere hoofd van Dave Koolen. Op aangeven van Nick Bogers complementeerde Koolen zijn hattrick. Bjern van Lieshout en Jesper Schilders zorgden ervoor dat er na dertig minuten al een 5-0 stand op het scorebord stond.

Snel na de pauze scoorde Lars Jansen na een aanval over diverse schijven zijn eerste van de middag. Aan de andere kant kwam Nieuw Woensel weer sinds lange tijd voor het doel, maar doordat er niet adequaat werd ingegrepen, kon Nick van Oorschot de eretreffer noteren. Na een uur spelen voerde Hapert het tempo weer op en dit resulteerde in het tweede en derde doelpunt van Jansen, waarna Dave Koolen de negende Hapertse treffer wist te scoren. De scherpte leek er vervolgens af te gaan en Bob Hoppe kon in de kluts de tweede Eindhovense treffer maken.

Doelpuntenmaker Van Oorschot werd een kwartier voor tijd na een forse charge bestraft met de rode kaart. Thed van de Kerkhof wist wel raad met de extra ruimte die ontstond. Hij zorgde eerst met een afstandsschot voor de dubbele cijfers en bepaalde daarna met een kopbal de 11-2 eindstand.

Hapert heeft dus een mooi vervolg kunnen geven aan het gelijkspel bij koploper Unitas. Volgende week zondag wacht wederom een thuiswedstrijd. Het in vorm verkerende Pusphaira, welke drie van haar laatste vier wedstrijden won, komt dan op bezoek op Sportpark De Lemelvelden.

Oud gedienden Harry van Roy, Theo Schilders, Peter Verdonschot en Gerrit Bierings
zagen vanaf de tribune dat Hapert Nieuw Woensel volledig overklaste.