Voor de derde keer op een rij is Hapert met het minimaalste verschil ten onder gegaan. Op Sportpark De Lemelvelden wist Giel Daris in de eerste helft namens Dommelen het enige doelpunt van de wedstrijd te maken. Ondanks een enorme hoeveelheid aan Hapertse kansen, bleef het bij dit doelpunt.

Na een respectvolle minuut stilte in verband met het overlijden van VDL-topman Wim van der Leegte, startte Hapert sterk aan de wedstrijd. Dit tot frustratie toe bij Nordin van Weert, die al na tien minuten met rood moest vertrekken na een slaande beweging. Vijf minuten hierna kreeg Hapert direct een uitgelezen mogelijkheid om het overtal te benutten. Een vlotte opbouw via Yorick Hooyen en Jesper Schilders, kwam bij Hamid Salhi terecht en die werd neergehaald door Jozua Boot. Salhi ging zelf achter de bal staan, maar zijn slap genomen penalty werd gepakt door doelman Jesper van de Meulengraaf. Aan de andere kant wist Dommelen wel uit het niets op voorsprong te komen. Een gekraakt schot viel voor de voeten van Giel Daris en die profiteerde: 0-1.

In het vervolg van de eerste helft kreeg Hapert diverse mogelijkheden, maar dit was nog niks met wat in het tweede bedrijf zou volgen. Kansen voor Lars Jansen, Hamid Salhi en Bjern van Lieshout werden echter niet verzilverd. De grootste kans was er een kwartier voor tijd voor de ingevallen Niek Kramer. De tevens ingevallen Stef van de Sande passeerde twee man over rechts, waarna Kramer de bal vanaf de penaltystip voor het intikken had in een leeg doel, maar zijn inzet ging ruim over.

Vijf minuten voor tijd kreeg ook Bjern van Lieshout een op het oog niet te missen kans, maar zijn poging was te slap. Nadat Josha Dos Santos aan de andere kant nog een kans had om de wedstrijd in het slot te gooien, kregen wederom Hamid Salhi en Niek Kramer namens Hapert grote kansen om te scoren. Echter slaagde zij hier niet in en zo brak het missen van kansen Hapert opnieuw op. Want met het vizier op scherp, had een eindstand van 5-1 een logischere afspiegeling van de wedstrijd geweest.

Aankomende week wacht de uitwedstrijd tegen nummer vier Terlo.