In de laatste competitiewedstrijd van het kalenderjaar, heeft Hapert wederom een nederlaag moeten slikken. Op bezoek bij nummer twee Bergeijk werd er met minimaal verschil verloren. Dit betekende de vierde 1-0 nederlaag in de afgelopen zes wedstrijden. Hierdoor gaat Hapert de winterstop in met de minste goals tegen, maar ook met de minste goals voor, wat leidt tot een teleurstellende elfde plek.

Al na twee minuten kon basisdebutant Stef van de Sande op doelman Daan Bauhaus af, maar zijn inzet werd gekeerd. De grootste kans voor de thuisploeg was er enkele minuten later, maar Colin Bergmans schoot uit een moeilijke hoek over. Na een ruim kwartier spelen leek Hapert op voorsprong te komen, maar Bauhaus zag hoe een hard schot van Lars Jansen via de onderkant van de lat op de doellijn stuiterde. Even later was het wederom Jansen met een poging, maar beide ploegen gingen met gelijke stand de rust in.

Waar Hapert dacht de zaken goed op orde te hebben, was het Bergeijk dat direct na de pauze op voorsprong kwam. Nadat er voor een ogenschijnlijke overtreding niet werd gefloten, kon Gijs Jansen door en in tweede instantie werkte Piet Michielse binnen. Hierna nam Hapert het initiatief weer in handen en had het met drie man achterop de wedstrijd in de knip. Diverse mogelijkheden werden echt niet verzilverd door Thed van de Kerkhof, Gijs de Kok en Jesper Schilders. Aan de andere kant wist de Hapertse achterhoede een poging van Jens Cuypers onschadelijk te maken.

In de slotfase leek Hapert het verdiende punt alsnog te pakken. Echter floot scheidsrechter Bert Aartsen, niet voor het eerst onnavolgbaar, af, waardoor een prachtig doelpunt van Benjamin van der Heijden teniet werd gedaan en Bergeijk de drie punten kon bijschrijven.