Na een overwinning in de seizoensouverture tegen DBS en het knappe gelijkspel uit bij Bladella, heeft vv Hapert haar ongeslagen status ook tegen Braakhuizen behouden. Spits Dave Koolen bracht de thuisploeg al snel op voorsprong, maar nog voor rust bracht Bob van de Ven de bezoekers op gelijke hoogte.

Braakhuizen speelde de afgelopen jaren in de tweede klasse en bracht het afgelopen seizoen met name in de onderste regionen van deze klasse door. Hierdoor bleek degradatie onoverkomelijk en zo kwamen zij na enkele jaren weer op bezoek op sportpark De Lemelvelden. Hier mochten zij al vroeg een tegentreffer incasseren. Door goed druk zetten van Nick Bogers, kwam de bal bij Dave Koolen terecht en hij wist wel raad met deze kans. De voorsprong kon na een half uur uitgebreid worden door Luuk Saris. Hij leek vanaf de middenlijn een vrije doortocht te hebben, maar week te ver uit naar de zijkant.

Vijf minuten voor de rust kwam Braakhuizen onverwachts langszij. Er werd goed doorgezet over rechts en de strakke lage voorzet werd feilloos binnengeschoten door aanvaller Bob van de Ven. Hapert kreeg hierna direct de kans om opnieuw op voorsprong te komen, maar Dave Koolen wist een op maat gegeven voorzet van Sem Liebregts van dichtbij niet tot doelpunt te promoveren.

In de tweede helft was het balbezit voor de bezoekers, maar tot grote kansen leidde dit niet. Aan de andere kant waren er kansen voor Thed van de Kerkhof, Nick Bogers en Ties van Ham, maar vaak was het de eindpass die onvoldoende was om tot grote mogelijkheden te komen. Hierdoor was de 1-1 eindstand een terechte afspiegeling van de krachtsverhoudingen. Aankomende zondag wacht met Gestel-uit de laatste wedstrijd van het eerste blok aan wedstrijden.