Op een koud Sportpark de Lemelvelden is de wedstrijd tussen Hapert en Netersel in een 2-2 gelijkspel geëindigd. De Hapertse voorsprong werd binnen één minuut volledig omgedraaid door de bezoekers. Bjern van Lieshout bepaalde uiteindelijk de uitslag, waardoor Hapert alweer twee maanden wachten op een overwinning.

Al na vier minuten was Hapert dichtbij de voorsprong. Yorick Hooyen stak Niek Kramer weg en zijn poging kwam op de lat en stuitte terug het veld in. Ook Netersel raakte na een kwartier spelen het aluminium via een kopbal van afstand. Na 23 minuten spelen zette de thuisploeg het balbezit om in een voorsprong. Thed van de Kerkhof bereikte met een mooie voorzet Bjern van Lieshout en die tikte van dichtbij binnen. Lang kon het echter niet van de voorsprong genieten, doordat Martijn Michiels de gelijkmaker wist te noteren. Een kopbal van afstand ging over doelman Jurre Coppelmans heen.

Vier passes na de aftrap kreeg Netersel een (Sinterklaas)cadeautje om direct ook op voorsprong te komen. Doelman Coppelmans pakte onverwachts een terugspeelbal op, waarna Daan Smets een indirecte vrije trap van zeer dichte afstand via de muur tot doelpunt promoveerde. In de fase hierna probeerde Hapert de druk te verhogen, maar tot enorme kansen leidde dit nog niet.

De kansen werden in het tweede bedrijf groter en Bjern van Lieshout en de ingevallen Jesper Schilders waren dichtbij. Na ruim een uur spelen was de gelijkmaker een feit. Na een scherpe steekpass van Lars Jansen, was Van Lieshout eerder bij de bal dan doelman Geert van den Bisen en hij gleed de 2-2 binnen. Met diverse aanvallende wissels trachtte de thuisploeg de voorsprong te pakken. Invaller Bram Schoenmakers was hier nog het dichtstbij. Een gesmoorde vrije trap belandde voor de voeten van Schoenmakers, maar van dichtbij kreeg hij de bal niets langs Van den Bisen.

In de absolute slotfase leek Netersel nog een grote mogelijkheid te krijgen, maar bij het diepsturen van aanvaller Smets, floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd. Voor Hapert een teleurstellend resultaat in de laatste thuiswedstrijd van het seizoen. Aankomende zondag wacht de laatste officiële wedstrijd op bezoek bij nummer twee Bergeijk.

Klik hier voor de foto`s van deze wedstrijd