Na een teleurstellend verlopen eerste seizoenhelft, mocht Hapert aan het begin van de tweede seizoenshelft direct op bezoek bij lijstaanvoerder Unitas. Waar de uitploeg de afgelopen jaren zelden resultaat haalde op bezoek bij Unitas, baalde het nu dat er geen drie punten konden worden meegenomen naar Hapert.

Hapert kwam sterk uit de startblokken en al na vijf minuten spelen kreeg Nick Bogers een honderd procent kans. Echter stuitte hij van dichtbij op doelman Swen Aarts. De hierop volgende hoekschop werd wel tot doelpunt gepromoveerd. Mees Liebregts haalde de trekker over. De voorsprong gaf Hapert vertrouwen en het wist Unitas hoog op het speelveld vast te zetten. Liebregts was na een half uur spelen dicht bij zijn tweede treffer, maar zijn kopbal eindigde net over de lat van de goal.

Unitas kwam er in de eerste helft nog niet aan te pas en wijzigde zodoende strategisch haar formatie in de rust. Hierdoor kreeg het meer grip op de wedstrijd, maar de eerste grote kans was er wederom voor Hapert. Dave Koolen, die terugkeerde na een langdurige blessure, kreeg een voorzet echter niet voorbij doelman Aarts. Na ruim zeventig minuten was Unitas dichtbij de gelijkmaker, maar een bekeken kopbal eindigde op de paal. Aan de andere kant ging Hapert verder op zoek naar de tweede goal. Eerst eindigde een schot van Yorick Hooyen, na mooi combinatiespel, net over het Eindhovense doel. Eén minuut later speelde de ingevallen Sem Liebregts zich volledig vrij voor doelman Aarts, maar zijn inzet was te slap en Aarts kon keren.

Tien minuten voor tijd kreeg Marijn Franse een mooie gelegenheid. Hij mocht op ruim twintig meter van het doel aanleggen voor een vrije trap en legde de bal beheerst over de muur in het Hapertse doel: 1-1. Beide teams gingen op jacht naar de overwinning en Hapert leek deze in de blessuretijd te pakken. Het spel werd goed verplaatst, waarna er een vrije schietkans voor Nick Bogers ontstond. Zijn inzet werd gekeerd door de doelman, waarna de rebound van Niek Kramer werd geblokt en ook het daarop volgende afstandsschot van Yorick Hooyen ging naast het doel.

Hierdoor moesten beide teams leven met een gelijkspel. Na de carnaval speelt Hapert nog een oefenwedstrijd tegen Sparta ’18, waarna de competitie op 25 februari hervat wordt met de thuiswedstrijd tegen Nieuw Woensel.