De uitwedstrijd tegen middenmoter Beerse Boys, was voor Hapert de eerste wedstrijd onder interim trainer Herbert de Krom. Een aanvallend Hapert kreeg in de eerste helft diverse mogelijkheden om op voorsprong te komen, maar liet dit na en in de tweede helft nam de ploeg uit Middelbeers afstand van Hapert.

Binnen de eerste tien minuten kreeg vv Hapert een grote mogelijkheid om de score te openen. Sem Liebregs zette Dave Koolen vrij voor doelman Giovanni de Vrij, maar de laatste wist als winnaar uit de strijd te komen. Snel hierna kon Daan Mulders namens de thuisploeg een voorzet binnenlopen en zo de openingstreffer noteren. Hapert pakte direct de draad op, wat tot vele uitgespeelde kansen leidde, maar een inzet van Dave Koolen ging net langs en ook Bram Schoenmakers vond De Vrij op zijn weg. Vijf minuten voor rust wordt een corner goed verlengd door Thed van de Kerkhof en kan Bram Schoenmakers van dichtbij de terechte gelijkmaker binnenkoppen.

Ook na de gelijkmaker wilde de uitploeg doordrukken, maar het was Beerse Boys dat toch weer op voorsprong kwam. Scheidsrechter Raats floot niet voor een overtreding op het middenveld, waarna de bal diep werd gespeeld. De Hapertse grensrechter vlagde voor overduidelijk buitenspel, zo bevestigde ook de Beerse bank, maar dit werd door de scheidsrechter genegeerd en zo kon Beerse Boys eenvoudig met twee man op het Hapertse doel aflopen en profiteren. Nog voor rust claimde Hapert een strafschop door een handsbal, maar deze werd niet gegeven en er werd direct gefloten voor het einde van een enerverende eerste helft.

Al snel in de tweede helft breidde Mulders met zijn tweede van de middag de score uit. Hapert ging op zoek naar de aansluitingstreffer en Dave Koolen was hier tot drie keer toe dichtbij, maar zonder succes. Aan de andere kant leek Pepijn van Spreuwel twintig minuten voor tijd de wedstrijd te beslissen door hard en via de lat raak te schieten. Nadat Ward Groenen vijftien minuten na zijn invalbeurt geel ontving voor een overtreding en hierbij ook zijn tweede ontving voor commentaar op de leiding, was de wedstrijd beslist. Joppe Schenning kreeg nog een vrije mogelijkheid op de 4-2, maar zijn doelpoging was te veilig ingeschoten. Aan de andere kant voorkwam doelman Timo Hooyen de vijfde Beerse treffer, maar uiteindelijk kwam deze er in de blessuretijd alsnog via Joran Liebregts.

Kijk hier naar de foto`s