Na de midweekse nederlaag bij SBC, stond er wederom een uitwedstrijd op kunstgras op het programma voor vv Hapert. Hapert trad met een overvolle ziekenboeg (Dave Koolen, Mauro van Houtum, Mees Liebregts, Rik Verdonschot, Ruben Hermans en Thom Lauwers) aan tegen het hogergeplaatste Gestel. Hierdoor waren er wederom wat wijzigingen in de basisploeg te noteren en dit was te merken in de beginfase van de wedstrijd. Gestel nam vanaf de aftrap het initiatief en dit resulteerde al vroeg in de wedstrijd in een treffer van Umur Agir, nadat de Hapertse doelman een afstandsschot moest lossen.

Na de drinkpauze zette Hapert het om en dit resulteerde direct in het overwicht én de kansen. Nadat Kevin Raaijmakers nog in een 1-op-1 situatie op de doelman stuitte, was het enkele minuten later Jordi Huybregts die zich knap vrij draaide en met zijn linker de verre hoek vond. Na de onderbreking maakte J-O19 speler Niek Kramer en debutant Ward Groenen hun opwachting. De eerste kans van de tweede helft was voor Kevin, maar zijn lob verschalkte de Gestelse doelman niet. Vervolgens kwam er een periode aan waarin het aantal kansen niet bij te houden was. Rheda El Bekkali kreeg twee opgelegde kansen voor de thuisploeg, een vrije trap belandde op de kruising en een scrimmage voor de goal werd van de lijn gehaald door Yorick Hooyen, waarna doelman Jesper Storms attent reageerde op de rebound.

Aan de andere kant waren de kansen niet minder groot. Het was wederom Kevin die zijn vizier niet op scherp had staan. Jordi had dit even later wel, maar werd, ogenschijnlijk onterecht, afgevlagd en zo ging de tweede Hapertse treffer niet door. Enkele minuten later was het dan toch raak. Ward Groenen kreeg de bal op 25 meter van het doel en wist met een afstandsschot met zijn de linker de uitploeg op voorsprong te zetten. Even hiervoor was het aan J-O19 speler Roel Bottram om verdienstelijk zijn debuut te maken in het eerste elftal.

In de slotfase van de wedstrijd was er nog een dubbele mogelijkheid voor de zestienjarige Ties van Ham. Hij werd vanaf rechts vrijgespeeld en kon de bal vanaf de penaltystip binnenlopen, maar de doelman trad reddend op. De bal caramboleerde omhoog en Ties besloot met een perfect uitgevoerde omhaal voor de rebound te gaan, maar de bal landde op de onderkant van de lat. De voorsprong werd dus niet uitgebouwd, maar de zwaarbevochten overwinning was een feit.
Aankomende zondag staat voor vv Hapert het treffen met directe concurrent Budel op het programma. Er wordt om 14:30 uur afgetrapt tussen de nummer 10 en 9 op Sportpark De Lemelvelden.