Na de 1-0 nederlaag op bezoek bij ZSC, was er Hapert veel aan gelegen om als winnaar uit de strijd te komen in de thuiswedstrijd tegen DOSL. Het verschil tussen beide was voor de wedstrijd drie punten in Haperts voordeel, maar door een gelukkig doelpunt van Martijn Bax, wist DOSL ervoor te zorgen dat beide ploegen gelijk komen in puntenaantal.

De bezoekers starten scherper aan de wedstrijd en wonnen veel duels. Toch kwam de 0-1 voorsprong na een kwartier spelen als een verrassing. Het was namelijk een voorzet van Martijn Bax die bij de tweede paal in één keer binnenviel. Dave Koolen leek al snel wat terug te kunnen doen, maar zijn kopbal uit een voorzet van Jesper Schilders zeilde over. Na een half uur spelen passeerde Sem Liebregts twee man over rechts en versnelde naar de achterlijn, maar zijn lage voorzet werd niet tot doelpunt gepromoveerd door Nick Bogers.

In de veertigste minuut waren de twee grootste kansen van de wedstrijd te noteren. Bjern van Lieshout kon namens de thuisploeg één op één door op doelman Dennis van Eerd, maar eerstgenoemde raakte de bal verkeerd. In de aanval hierna kon ook Martijn Bax vrij door op het Hapertse doel, maar zijn inzet raakte de paal.

Met een dubbele wissel kreeg Hapert er in de tweede helft meer druk op. Een kopbal van Dave Koolen belande echter op de binnenkant van de paal, de ingevallen Martijn Hoeks stuitte op een block van dichtbij en Luuk Saris’ schot vloog langs de bovenhoek. Hapert bleef op zoek gaan naar de gelijkmaker en kwam nog twee keer met een kopbal dichtbij, maar het moest ook beducht blijven voor de snelle tegenstoten van DOSL.

Nadat in de blessuretijd Floris de Kort nog een rode kaart ontving, blies scheidsrechter Bierings voor het eindsignaal en bleef Hapert ontgoocheld achter. Het betekent alweer de zevende 1-0 nederlaag van dit seizoen, waardoor Hapert op de nacompetitieplek staat.