De thuiswedstrijd tegen Reusel Sport leverde Hapert de laatste jaren steevast een positief resultaat op. De laatste nederlaag in de derby dateert zelfs van het seizoen 2013-2014 en zodoende konden de rood-blauwen met vertrouwen aan de aftrap staan. Het was echter Reusel Sport dat het initiatief nam en Hapert op een regenachtige zondagmiddag met 0-1 de baas was.

De uitploeg had in de beginfase grotendeels de bal, maar dit resulteerde nog niet direct in grote kansen. Het meeste gevaar kwam voort uit de vele hoekschoppen die het kreeg. Na twintig minuten was Nick Wouters al dichtbij met het hoofd en vijf minuten later wist hij de openingstreffer binnen te koppen. Hapert wist hier in de eerste helft weinig tegenover te stellen en het Reuselse gevaar bleef aanhouden, zonder dat het opgelegde kansen opleverden.

In de twee helft kon de thuisploeg meer in de duels komen en kreeg het meer grip op de wedstrijd. Nadat Jorg Dickens een één op één naast schoot, was Dave Koolen dicht bij de gelijkmaker. Hij verlengde een bal van Lars Jansen, maar doelman Boudewijn van Buggenum pareerde knap. In de fase die volgde nam Hapert meer risico en bleven de uitvallen van de uitploeg, met vaak een corner als gevolg, gevaarlijk.

Drie minuten voor tijd kreeg Yorick Hooyen namens de thuisploeg de kans om de wedstrijd alsnog in een gelijkspel te laten eindigen. De bal werd door de Reuselse verdediging gerommeld, maar Van Buggenum hield een vrije schietkans van randje zestien tegen en de naar de goal carambolerende bal werd door de verdediging weggewerkt. In de slotfase kreeg Reusel Sport nog een driedubbele mogelijkheid om de score uit te breiden, maar Timo Hooyen bracht knap redding, waardoor de 0-1 stand op het bord bleef staan.