In november was RKGSV in een gelijk opgaande wedstrijd de sterkste en won het in eigen huis met 1-0 van Hapert. Qua locatie waren de rollen omgedraaid, maar qua stand niet. Hapert verloor opnieuw met minimaal verschil van de gasten uit Gerwen en dit betekende al de achtste 1-0 nederlaag van het seizoen voor Hapert.

In de beginfase probeerde Hapert op te boksen tegen het fysiek sterke RKGSV. Het spel golfde op en neer en er vonden veel duels plaats. De eerste noemenswaardige mogelijkheid was er voor de uitploeg, maar Pim Simons’ inzet vloog over de kruising. Na veertig minuten spelen met weinig kansen, kon Daan van Erp door richting het Hapertse doel. Het was echter Luuk Saris die met een daadkrachtig blok Van Erp van het scoren afhield. De hierop volgende hoekschop belande in de kluts en eindigde frommelend in het doel.

Hapert leek de zaken prima voor elkaar te hebben, maar keek toch tegen een achterstand aan. Hier kon het nog voor rust verandering in brengen, maar een indraaiende voorzet werd door Dave Koolen over het doel getild. Met de wind in de rug nam Hapert het initiatief in de tweede helft verder over. Gevolgd door diverse aanvallende wissels, nam de druk op het Gerwense doel toe. Na een klein uur spelen resulteerde dit in een voorzet die op de lat eindigde, waarna de rebound niet kon worden benut door Jesper Schilders.

Het bleef uitkijken voor de tegenstoten van RKGSV, maar door goed verdedigend werk namen deze verder af. Ook de achterhoede van de bezoekers blonk uit en maakte diverse kansen onschadelijk. Hierdoor eindigde de wedstrijd in een minimale overwinning voor de koploper van de competitie. Bij Hapert ontbrak het aan effectiviteit en scorend vermogen, wat toch wel de rode draad van dit seizoen is.

Er volgen nog vier erg belangrijke wedstrijden voor Hapert. Aankomende zondag wacht de uitwedstrijd tegen Dommelen.