Met nog vier wedstrijden te gaan, wist Hapert dat het van groot belang was om resultaat te halen in de lastige uitwedstrijd bij nummer twee, Dommelen. Door een doelpunt van Dave Koolen in de eerste helft, leek Hapert hier ook naar op weg. In de tweede helft trok Dommelen echter de wedstrijd naar zich toe en won het met 3-1.

Beide ploegen gingen afwachtend van start en in de beginfase leverde dit weinig mogelijkheden op. Na 17 minuten spelen was Dommelen twee keer dichtbij via Joshua Dos Santos. Eerst tikte hij de bal naast de goal na een te korte terugkopbal van Yorick Hooyen. Eén minuut later was Dos Santos wederom dichtbij, maar na de Hapertse doelman omspeeld te hebben, keerde Hooyen de inzet op de lijn. Hierna kwam Hapert beter in de wedstrijd en werd het initiatief overgenomen.

Nick Bogers was met een afstandsschot al dichtbij, maar in de 41e minuut werd de score daadwerkelijk geopend door de uitploeg. Een vlot lopende aanval werd vanaf rechts voorgegeven door Bjern van Lieshout en spits Dave Koolen liep zichzelf vrij en tikte binnen: 0-1.

Het goede gevoel van de eerste helft trachtte Hapert mee te nemen naar de tweede helft en in het eerste kwartier na rust was er ook weinig aan de hand. Dat veranderde nadat aanvaller Tom van Hoek werd vrijgespeeld en hij de gelijkmaker kon noteren. Tien minuten later kon Van Hoek een vrije trap vrij aannemen in de zestien en de thuisploeg beheerst op voorsprong schieten. Dommelen had in deze fase het betere van het spel en een kwartier voor tijd werd de stand uitgebreid naar 3-1. Dommelen veroverde op ruim 30 meter van het doel de bal en Jordy van der Heijden wist hier raad mee. Hij schoot de bal van afstand in het doel en besliste hiermee de wedstrijd.

Gedurende de wedstrijd was te merken dat de belangen voor beide ploegen groot waren en de duels werden onvriendelijker. In de 83e minuut leidde dit tot een rode kaart voor Dommelen speler Kevin Hultermans na hard natrappen. Met een man meer ging Hapert nog op jacht naar een aansluitingstreffer, maar ondanks een aantal goede kansen, kwam deze er niet. Dit resulteerde voor Hapert in een nieuwe nederlaag en een steeds moeilijker wordend verhaal in de strijd tegen degradatie.

Klik  hier voor de foto`s