Na de uitoverwinning op Gestel en het daarbij getankte vertrouwen, stond voor vv Hapert de clash met Budel op het programma. Beide ploegen begonnen met een gelijk puntenaantal aan de wedstrijd en ook voor de bezoekers gold dat zij na vier overwinningen en een gelijkspel in de laatste zes wedstrijden in een goede flow zaten. Doordat de ziekenboeg van Hapert nog steeds erg vol zit, begon het met vijf andere basisspelers ten opzichte van de eerdere gewonnen wedstrijd in Budel.

De wedstrijd begon met een overwicht van de thuisploeg. Er waren kansen voor Kevin Raaijmakers, welke net naast de paal in het zijnet schoot, en Jordi Huijbregts. Ook kopkansen voor Thed van de Kerkhof en Yorick Hooyen troffen geen doel. Enkele minuten later was het dan toch raak. Bram Schoenmakers werd op 25 meter van het doel gevloerd en de daaropvolgende vrije trap werd door Kevin Raaijmakers beheerst om de muur heen gekruld en de Budelse doelman was kansloos. In de fase hierna lukte het de thuisploeg niet om door te drukken en de eerste kans voor Budel volgde. Youri Bogers ontving de bal na een snelle counter en probeerde de doelman met een bekeken schot te verschalken, maar de bal eindigde op de paal.

In het tweede deel van de wedstrijd probeerde Budel met opportunistischer voetbal tot kansen te komen, maar hier slaagde het de gehele tweede helft niet in. De thuisploeg kwam niet in problemen en doelman Jesper Storms heeft, op het vangen van enkele voorzetten na, geen enkele keer reddend hoeven op te treden. De grootste kans was er dan ook voor vv Hapert. Invaller Lars Jansen bediende Ward Groenen met een perfecte voorzet, maar zijn kopbal werd fraai uit de bovenhoek getikt door doelman Dennis van Gils.

Wederom een belangrijke driepunter voor Hapert en door het puntverlies van nagenoeg alle concurrenten, staat het nu zes punten boven de nacompetitieplekken. Aankomende zondag wacht de uitwedstrijd tegen nummer 11 Wilhelmina Boys en dus kunnen er wederom goede zaken worden gedaan.