Vv Hapert deed vorige week goede zaken door met 1-0 van Bladella te winnen, maar het stond nog steeds op een nacompetitie plaats. Door nogmaals te winnen zou het echt stappen kunnen zetten op de ranglijst. Zoals de laatste wedstrijden vaak het geval was, ging de thuisploeg vurig van start en dit resulteerde al binnen de minuut in een mogelijkheid voor Lars Jansen, maar hij kon niet uithalen. Ook de in de basis teruggekeerde Dave Koolen kreeg een panklare bal van Mauro van Houtum, maar hij werd gestuit door de Eindhovense defensie.

DBS zette hier weinig tegenover en het was met name Hapert dat de bal had en de kansen kreeg. Eén keer kon de uitploeg eruit komen, maar het schot was te zwak en een prooi voor Jesper Storms. In de fase hierna kreeg Hapert veel corners en de laatste hiervan werd door Sem Liebregts tot doelpunt gepromoveerd. Hij verlengde de bal bij de eerste paal en zag deze in de verre hoek binnenvallen. Met een verdiende voorsprong gingen de rood-blauwen dus de rust in.

Na de onderbreking kende DBS een fase van vijftien minuten waarin zij het initiatief hadden en het in minuut 49 erg dicht bij een doelpunt was. Djes Koekendorp ging goed door op rechts, wist met een hakbal Ruud van Breemen in stelling te brengen en hij passeerde doelman Jesper Storms met een harde schuiver. Het leidde echter niet tot een doelpunt, doordat Yorick Hooyen nog op de doellijn stond en de bal van de lijn wist te halen. Enkele minuten later kon Lars Jansen de voorsprong aan de andere kant vergroten. Hij ging één op één op doelman Lars van de Graaf af, maar deze wist met een knappe redding de 2-0 te voorkomen.

Dave Koolen wist tien minuten voor tijd de wedstrijd wel in het slot te gooien. Hij passeerde knap twee tegenstanders en schoot onhoudbaar met links binnen. Hierdoor was de wedstrijd beslist en Hapert kreeg nog kansen om de voorsprong verder te vergroten. Kevin Raaijmakers was hier het dichtstbij, maar zijn vrije schietkans werd ook door een verdediger van de lijn gehaald. Hierna floot de foutloos fluitende Lennart Geertsen voor het einde van de wedstrijd en deed Hapert uitstekende zaken en maakt het een grote stap op de ranglijst naar de achtste plek. Aankomende week staat wederom een thuiswedstrijd op het programma en komt nummer elf Dommelen op bezoek.

Kijk hier naar de foto`s