Na het gelijkspel tegen koploper Bladella, stond voor vv Hapert een uitwedstrijd tegen nummer twee vv Acht op het programma. Mees Liebregts opende al snel de score, maar na een uur spelen kwam Acht op gelijke hoogte middels een strafschop. Hapert speelde het laatste half uur met een man minder, maar wist knap stand te houden en één punt over de streep te trekken.
.
De eerste kans van de wedstrijd was direct raak voor de uitploeg. Een vrije trap werd in de vijfmeter door Yorick Hooyen breed gekopt op Dave Koolen. Zijn inzet werd gekeerd door doelman Rick Saes, maar de rebound was een prooi voor de tevens mee op gekomen Mees Liebregts: 0-1. Door deze openingstreffer werd het spelbeeld duidelijk en kon Acht op zoek naar de gelijkmaker. Ondanks enkele afstandsschoten van de thuisploeg, was het Dave Koolen die uit een gelijkwaardige situatie als bij de openingstreffer de score leek uit te breiden, maar de Achtste doelman bleek op de lijn een sta in de weg.
.

Het begin van de tweede helft kende eenzelfde verloop als de eerste, maar dit veranderde nadat scheidsrechter Gijs de Kort de thuisploeg een penalty toe kende. Acht vroeg al meermaals om een strafschop en deze werd na een uur spelen gegeven. Rob van de Plaat benutte deze buitenkans en zorgde voor de verdiende gelijkmaker. Vijf minuten later werd de uitdaging voor Hapert groter. Aanvaller Dave Koolen ontving zijn tweede gele kaart en Hapert moest met tien man verder. De gelijke stand werd door Hapert met man en macht verdedigd en dit gebeurde succesvol. De grootste kans was er voor Van de Plaat, maar zijn treffer werd afgekeurd wegens buitenspel. Ook de hard ingeschoten inzet van Beau van Dijk werd gekeerd door doelman Timo Hooyen en zo eindigde de wedstrijd in 1-1.