Na de overwinning op RKVVO, stond er voor vv Hapert wederom een thuiswedstrijd op het programma. Dommelen kwam op bezoek en dit was voor Hapert een mooie kans om een goed vervolg te geven aan de driepunter van vorige week. Na een prima openingsfase, was het echter de uitploeg die de voorsprong pakte en deze in de tweede helft verder uitbreidde.

Hapert startte met vertrouwen aan de wedstrijd en er leek het eerste kwartier geen vuiltje aan de lucht. De bal was voor Hapert en het bouwde geduldig haar aanvallen op, waarbij de grootste kans al in de eerste minuut voor Luuk Saris te noteren was, maar hij stuitte op de doelman. Echter kwam Dommelen aan de andere kant uit het niets op voorsprong. Tom van Hoek ging diep en doordat de bal net opstuitte toen hij wilde uithalen, kreeg de bal een mooie draai mee en vloog deze prachtig in de bovenhoek binnen. Aan de andere kant probeerde Hapert snel de gelijkmaker te forceren, maar mogelijkheden voor Frans Leijten en Sem Liebregts leverden geen resultaat op.

Aan Hapert zijde werd er in de rust ingegrepen met een dubbele wissel, maar het was Dommelen dat al snel op een grotere voorsprong kwam door een rake kopbal van Jonathan van Doorn. Hierna kreeg Dommelen de touwtjes in handen en wist het binnen een kort tijdsbestek via een dubbelslag van Tom van Hoek de wedstrijd te beslissen. In de tussentijd was Bram Schoenmakers nog dicht bij een treffer voor Hapert, maar zijn schot werd van dichtbij gestopt. Twintig minuten voor tijd tikte Dave Koolen de eretreffer binnen, maar verder dan dat kwam de thuisploeg niet en zo ging het pijnlijk onderuit.