Hapert is erin geslaagd een goed vervolg te geven aan de overwinning van afgelopen week tegen Pusphaira. In eigen huis werd er door een doelpunt van Bjern van Lieshout afgerekend met ZSC.

De eerste grote kans van de wedstrijd was direct raak voor vv Hapert. Nick Bogers gaf de bal in de vijftiende minuut mee aan Bjern van Lieshout en hij wist met een geplaatst schot de rechterbovenhoek doeltreffend te vinden. Tien minuten later creëerde Van Lieshout nog een goede mogelijkheid voor zichzelf door naar binnen te snijden, maar dit keer vond hij doelman Thijs Houbraken op zijn weg. Rondom het half uur waren er nog twee gigantische kansen voor de thuisploeg te noteren. Eerst kon Martijn Hoeks aannemen en vrij aanleggen vanaf tien meter, maar hij stuitte op de doelman. Enkele minuten later eindigde een goed lopende aanval bij Thed van Kerkhof, maar hij wist van nog dichtere afstand recht op de Westerhovense sluitpost te schieten.

Hapert deed zichzelf dus te kort in de eerste helft en dit zorgde ervoor dat ZSC geloof bleef houden. Na ruim een uur spelen kreeg het zelfs een goede mogelijkheid op de gelijkmaker, maar Jens Bottram volleerde hard op de lat. ZSC ging opportunistischer spelen en dit zorgde ervoor dat er aan de andere kant ook ruimte ontstond. Een kopkans voor Bram Schoenmakers eindigde naast het doel van ZSC en aan de andere kant voorkwam een mooi block van Roel Bottram een goede poging voor de bezoekers. In de slotfase kreeg Martijn Hoeks nog een enorme mogelijkheid om te score uit te breiden. Hij ontving een uittrap van doelman Houbraken in zijn voeten, maar deze fout werd vervolgens ook weer door de doelman opgelost met een redding.

Hierdoor won Hapert met 1-0 van de bezoekers uit Westerhoven en kon het de tweede overwinning van het seizoen bijschrijven. Aankomende week is er een vrij weekend en op 29 oktober gaat Hapert op bezoek bij DOSL.

Klik hier voor de foto`s van deze wedstrijd