In de wedstrijd tegen directe concurrent DBS, heeft Hapert een pijnlijke nederlaag geleden. De thuisploeg wist zowel voor als na de rust twee keer te scoren en boekte een verdiende overwinning.

De eerste kans van de wedstrijd was er voor Hapert aanvaller Lars Janssen, maar zijn afstandsschot vloog langs de bovenhoek. Hierna daalde de zuiverheid aan de bal voor de uitploeg en hiermee bracht Hapert zichzelf meermaals in de problemen. Doelman Timo Hooyen kon bij de eerste mogelijkheid de bal nog uit de bovenhoek tikken, maar vijf minuten later was het van dichtbij raak via Rik de Wit. Aan de andere kant kreeg Nick Bogers een uitgelezen kans om de gelijkmaker te noteren. Hij kwam vanuit het middenveld één op één door op DBS doelman Szymon Mlodak, maar deze kwam als winnaar uit de strijd.

Net voor de rust was het aan de kant wel raak en wist Patrick Kraker de Eindhovense voorsprong uit te breiden. Hier ging DBS aan het begin van de tweede helft mee door en wederom scoorde De Wit en Kraker. Mogelijkheden om de Hapertse eer te redden, waren niet aan Sem Liebregts en Dave Koolen besteed en zo werd het een pijnlijke nederlaag.