vv Hapert speelde haar negentiende wedstrijd in deze spannende competitie tegen lijstaanvoerder RPC. Ondanks de afwezigheid van nog steeds een groot aantal geblesseerde spelers, was de uitploeg in een groot deel van de wedstrijd de bovenliggende partij. De klasse van enkele spelers van de thuisploeg gaf uiteindelijk de doorslag en zo zegevierde RPC met een 3-0 overwinning.

De wedstrijd startte met een levendig en fel Hapert. De duels werden gewonnen en het balbezit werd afgedwongen. Toch was het RPC dat uit de eerste voorzet wist te scoren in de naam van Emiel van der Steen. Een tweede kans voor dezelfde Emiel leverde enkele minuten later geen verdubbeling van de score op. Ook de gelijkmaker bleef uit, al was Kevin Raaijmakers er met een schot op de binnenkant van de paal nog erg dichtbij.

In de tweede helft kreeg RPC de wedstrijd meer onder controle en namen de uitbraken en bijbehorende kansen toe. Aan de andere kant was vv Hapert erg dreigend, maar bleven opgelegde kansen uit. De voornaamste doelpogingen kwamen voort uit afstandsschoten. Een kwartier voor tijd besliste Sidney Gakpo de wedstrijd door een voorzet binnen te lopen. Vijf minuten later zette hij ook de eindstand op het scorebord door een vrije trap in de bovenhoek te leggen.

Door overwinningen van Wilhelmina Boys en Dommelen kruipt het onderin steeds verder bij elkaar. Hapert staat nog altijd op de negende plek, maar de gevreesde twaalfde plek, welke nacompetitie voor degradatie met zich meebrengt, is slechts één punt lager. Aankomende zondag wacht de belangrijke thuiswedstrijd tegen PSV AV.

Kijk hier naar de foto`s van deze wedstrijd