Zo ongeveer als laatste van iedereen hield vv Hapert zijn jaarlijkse nieuwjaarsreceptie op zondagmiddag 15 januari. Toen de eerste schemering begon te vallen nam in een nagenoeg volle kantine de kersverse voorzitter Hans van Roij het woord. Na een korte terugblik op het afgelopen jaar keek Hans vooruit naar het nieuwe jaar en de plannen die hij samen met het bestuur wil gaan realiseren zoals o.a. het nieuwe vrijwilligersbeleid en de aanleg van een kunstgrasveld als belangrijkste speerpunten.

Oud-voorzitter Gerard Straatman werd als eerste naar voren gehaald om de eerste naar hem benoemde Gerard Straatman trofee in ontvangst te nemen. Deze trofee gaat vanaf nu elk jaar uitgereikt worden aan iemand binnen de jeugdafdeling die zich extra verdienstelijk heeft gemaakt.

Hierna werd er overgegaan tot de benoeming van de Verenigingsman/vrouw/… van het jaar 2022. Aan Paula Bottram was de eer gegund om Theo Beekman hiervoor naar voren te roepen. Theo is al jaren betrokken bij het damesvoetbal als trainer/coach en heeft generaties voorbij zien komen. Paula stipte enkele typische Theo-uitspraken aan die door de aanwezige dames zeker (h)erkend werden. Theo was zeer verguld dat hij tenslotte de bijbehorende Harrie Snelders trofee in ontvangst mocht nemen.

De voorzitter nam hierna weer het woord over om de diverse jubilarissen te huldigen. Voor allen was er een mooi woordje, een jubileumspeldje en natuurlijk een bos bloemen. En er stond echt een kleurrijk rijtje vv Hapert voetbalgeschiedenis van oud naar jong en daartussen in. Van elke (ex-) speler werd even de carrière doorlopen en voor de een was die wat anders, korter of langer dan de ander maar uiteindelijk zijn het allemaal echte clubmensen. Toch willen we er een jubilaris uitpikken want voorzitter Hans van Roij had ook de eer om zijn vader Harrie te feliciteren met zijn 60-jarig jubileum. Een mooi moment wat door de gehele kantine op waarde werd geschat.

Als sluitstuk van het officiële programma was er ook nog een vv Hapert quiz opgezet door Mike Schilders. Een leuk kort quizje waaraan iedereen via zijn smartphone kon meedoen. Het inloggen en uitzoeken hoe het allemaal werkte duurde ongeveer net zolang als de quiz zelf maar dat mocht de hilariteit niet drukken.

Uiteindelijk was het een zeer geslaagde en gezellige receptie met een mooie opkomst.

Op een gezond en sportief 2023, laat de bal maar weer rollen!

De jubilarissen:

Mike Schilders, 25 jaar

Bart Dijkmans, 25 jaar

Robert Waterschoot, 25 jaar (niet op de foto)

Hans van Hemert, 25 jaar (niet op de foto)

Wilfred de Kruijff, 40 jaar

Johan en Ad van de Ven, beide 50 jaar

Rob Post, 50 jaar

Henri Luijten, 50 jaar

Jan Schilders, 52 jaar (= inhaal vanwege Corona)

Harrie van Roij, 60 jaar

Klik hier voor alle foto`s van deze avond