Er werd al een tijd op getraind en gespeeld maar afgelopen zondag 17 maart is het nieuwe kunstgrasveld van vv Hapert officieel geopend. De opening werd voorafgegaan door een sponsorevent waarvoor alle sponsoren van vv Hapert uitgenodigd waren om onder het genot van een hapje en een drankje de relaties weer eens aan te halen. Rond de klok van 2 uur was het dan toch echt tijd om het nieuwe kunstgrasveld officieel in gebruik te gaan nemen.
Een lang gekoesterde wens van de club is daarmee in vervulling gegaan. Lange tijd leek het een utopie maar eind 2020 heeft het bestuur besloten om toch nog eens een poging te gaan wagen. Er werd een gedegen document geschreven waarin alle argumenten voor een kunstgrasveld benoemd werden. Met dit document in de hand ging het bestuur het gesprek aan met de gemeente en de plaatselijke politieke partijen om hier draagvlak voor te creëren. Het waren positieve gesprekken en daarmee werd de deur opengezet voor de daadwerkelijk realisatie ervan. Uiteraard moest er nog wel het nodige water door de Kleine Beerze vloeien voor alle seinen op groen stonden maar ook het bestuur had niet kunnen bevroeden dat 3 jaar na dato en anderhalf jaar eerder dan gehoopt het kunstgrasveld er zou liggen. Een verrijking voor onze vereniging en daar zijn we ook enorm trots op en blij mee. Het nut van het veld heeft zich ook al bewezen door de natte weersomstandigheden van de laatste tijd. Op dit veld kun je gewoon bijna altijd spelen. Ook andere instanties hebben al aangegeven graag activiteiten te organiseren op het veld. Ook daar is het veld voor bedoeld.
Bij deze willen we ook iedereen bedanken die dit mede mogelijk heeft gemaakt: de betrokken bestuursleden van vv Hapert, wethouder Davy Jansen en de politieke partijen in de Gemeente Bladel die ons hierin gesteund hebben. Speciale dank ook aan Ad van de Ven voor de fijne communicatie en Wim van der Linden voor de goede adviezen. Hartelijke dank voor de samenwerking.
En dus werd uiteindelijk het lintje in het bijzijn van voorzitter Hans van Roij, bestuursleden en diverse sponsors en genodigden doorgeknipt door oud-voorzitter a.i. Henry van Gerwen waarmee het veld officieel is geopend.