Onder zeer slechte weersomstandigheden trapte PSV AV en vv Hapert om 16.30 uur af voor de vijfde competitiewedstrijd van het seizoen. Het was voor vv Hapert de eerste wedstrijd op kunstgras in twee jaar tijd en duidelijk was dat de thuisclub hier goed op uit de voeten kon met snel combinatievoetbal. Al snel resulteerde dit in een comfortabele 2-0 voorsprong.

Na een mooie aanval over meerdere schijven zorgde Kevin Raaijmakers voor de aansluitingstreffer, maar enkele minuten later tekende Mike Hovestadt nog voor rust voor de derde Eindhovense treffer.
De tweede helft leek Hapert het meer onder controle te hebben en de ingevallen Mauro van Houtum tekende zelfs nog voor de 3-2. Deze werd echter afgekeurd wegens een overtreding en toen snel daarna Ait Lahcen met een mooie bal achter het standbeen de 4-1 op het scorebord zette, was de wedstrijd definitief beslist. In de slotfase bepaalde PSV AV met nog twee treffers de eindstand.

Hier  enkele foto`s van deze wedstrijd