Hapert opende het nieuwe jaar met een thuiswedstrijd tegen concurrent PSV AV. Het verschil tussen beide ploegen bedroeg voorafgaand aan de wedstrijd vier punten en Hapert wilde de kans om dichterbij te komen dan ook aangrijpen.

In de beginfase was dit direct zichtbaar en Thom Lauwers kwam al na twee minuten oog in oog met doelman Devidson Janzen, maar hij redde. Na dertien minuten kwam de uitploeg uit het niets op voorsprong. Een uittrap van doelman Timo Hooyen werd geblocked door de Eindhovense spits Amir Al-Anany en hij kon eenvoudig in een leeg doel de openingstreffer binnen schieten. Twee minuten later wist de spits ook zijn tweede van de middag te maken. Ondanks het vlagsignaal van de assistent-scheidsrechter, en onbegrip aan Hapert zijde, mocht Al-Anany door en hij schoot hard binnen. Al na twintig minuten was de 0-3 ruststand een feit, doordat de spits van PSV AV een bal in de kluts kon binnentikken.

In de tweede helft was het balbezit voor Hapert en kon PSV AV haar favoriete spel via een enorm lange bal van Devidson Janzen spelen. Een kwartier voor tijd kwam de treffer voor de thuisploeg dan toch. De doorgebroken Dave Koolen omspeelde de Eindhovense doelman, werd neergehaald en een strafschop volgde. Janzen mocht niet klagen dat scheidsrechter Sewpersad het bij slechts geel hield. Deze buitenkans werd door Thed van de Kerkhof benut en zo werd het weer een wedstrijd.

Nadat Al-Anany de paal raakte voor de uitploeg, was Sem Liebregts dichtbij de aansluitingstreffer met een harde drop-kick. Ook Dave Koolen liet een schietkans onbenut, maar in de 90e minuut was de 2-3 wel een feit. Een ingooi van Luuk Saris werd door zowel Dave Koolen als invaller Niek Kramer doorgekopt, waarna Yorick Hooyen tegendraads de aansluitingstreffer binnenkopte. In de laatste hectische minuten was Mees Liebregts nog dichtbij de gelijkmaker, maar wederom kwam de doelman, en zo PSV AV, als winnaar uit de strijd.