Na de overwinning in de eerste wedstrijd van het seizoen (2-0 tegen DBS), stond er direct een derby op het programma in de tweede speelronde. Hapert ging vol vertrouwen richting sportpark De Smagtenbocht waar het de degens kruiste met Bladella. In een vermakelijke wedstrijd leek Hapert een 0-1 overwinning over de streep te trekken, maar in de absolute slotfase trok de thuisploeg de stand gelijk.

Hapert is de afgelopen jaren een echte angstgegner gebleken voor Bladella en ook nu begon de uitploeg sterk aan de wedstrijd. Met een gesloten defensie probeerde het gevaar te creëren met snelle counters. Nadat het een aantal mogelijkheden van de blauw-witten overleefde, was het in de achttiende minuut aan de andere kant raak. Thed van de Kerkhof legde een vrije trap achter de Bladelse verdediging neer en verdediger Yorick Hooyen wist de bal hard raak te koppen: 0-1. Even later had Ward Groenen Hapert naar een nog riantere voorsprong kunnen en misschien wel moeten koppen, maar hij zag zijn inzet naast gaan.

Hierna wist de thuisploeg dat het een tandje bij moest schakelen en dit deed het ook. Het was echter doelman Timo Hooyen die pogingen van Stijn Wouters en Thijn Schoenmakers onschadelijk wist te maken. Voor Hapert kwam er nog één mogelijkheid voor Mees Liebregts, maar hij kon net niet bij een scherp aangesneden vrije trap.

In de tweede helft was het eenrichtingsverkeer richting het Hapertse doel en dit leidde al snel tot een gigantische kans voor Stijn Wouters. De middenvelder kon volledig vrije binnentikken, maar Timo Hooyen voorkwam de gelijkmaker met een katachtige redding. Hierna volgde een periode van veel dreiging en indraaiende voorzetten van Bladella zijde, maar tot enorme kansen leidde dit niet. Hapert kwam er lastig uit, maar kreeg een kwartier voor tijd de kans om de wedstrijd in het slot te gooien. Een hoekschop werd losgelaten door keeper Stan van de Berg, maar Mees Liebregts kon niet profiteren en zijn schot stuitte binnen de vijfmeter op een verdediger.

In de tweede minuut van de blessuretijd ontstond er een klassieke scrimmage voor het Hapertse doel, maar Timo Hooyen wist met een drietal prachtige reddingen en hulp van de onderkant van de lat een treffer te voorkomen. Vijf minuten later werd de stand met de laatste kans van de wedstrijd toch gelijkgetrokken. Stijn Wouters kon uithalen vanaf de rechterzijde van het strafschopgebied en schoot onhoudbaar raak. Hierdoor eindigde de burenstrijd in een gelijkspel en staan beide ploegen met vier punten uit twee wedstrijden in de subtop. Aankomende zondag wacht voor vv Hapert een thuisduel tegen degradant Braakhuizen.

Kijk hier naar de foto`s