Alle seinen op groen! Tenminste zo leek het voorafgaand aan de derby in en tegen Reusel Sport. Hapert had immers een prima voorbereiding gehad op het nieuwe seizoen. Op één na alle oefenwedstrijden en ook alle bekerwedstrijden werden winnend afgesloten. Daarnaast, ook niet onbelangrijk is gebleken, lijkt het Corona virus dusdanig onder controle om met frisse moed een nieuw seizoen tegemoet te zien. Alle seinen op groen dus.

Na zo’n lange tijd weer een wedstrijd die er toe doet. Met de vraag; waar staan we eigenlijk. In de beginfase van de wedstrijd ging de strijd gelijk op. Zowel Hapert als Reusel Sport hadden moeite om het ritme te vinden. Eigenlijk uit het niets waren het toch de gastgevers die de score openden. Na aarzelend ingrijpen in de verdediging van Hapert kwam de bal voor de voeten van Yimo Bogaars en die schoot in de korte hoek laag binnen. 1-0 na een kleine 10 minuten en daarmee was de aftastende fase dan ook meteen voorbij. Kort na de openingstreffer moest doelman Jesper Storms nog een keer reddend optreden, maar daarna was het toch vooral Hapert dat gevaarlijk was. Nick Bogers en Thom Lauwers waren er namens de bezoekers dichtbij, maar de grootste kans was toch wel voor Hapert spits Dave Koolen. Op een voorzet van Mauro van Houtum miste de kopbal van Dave helaas de juiste richting. Reusel Sport was pas net voor rust weer gevaarlijk. Een indraaiende vrije trap van Wout Vosters werd te nauwer nood gemist door Tuur de Laat, maar belande uiteindelijk rechtstreeks op de paal. Daarmee was de ruststand bepaald.

Na de thee bloeide de wedstijd een beetje dood. Daar waar de bedoelingen van Hapert juist waren om te proberen het verschil te maken. Ook de thuisploeg kwam niet meer tot grote daden, maar het koesterde de krappe voorsprong. Diverse wissels aan beide zijden deed het getoonde spel ook geen goed. Hapert kon geen vuist maken en Reusel Sport loerde op een kansje uit de omschakeling. In die omschakeling kreeg het nog een paar goede mogelijkheden, maar ook die waren oa aan Jorg Dickens niet besteed.

Uiteindelijk kabbelde de wedstrijd naar een einde met Reusel Sport als winnaar.

Hapert voetbalde met teveel spanning zo leek het en het deed zich hiermee, met name op basis van de eerste helft tekort. Met een gelijkspel hadden beide clubs waarschijnlijk ook prima kunnen leven, maar de praktijk is vaak anders.

Volgende week ontvangt Hapert Unitas ’59 uit Eindhoven. Ook weer een speciale wedstrijd omdat daar voormalig Hapert trainer Peter Jonkman nu aan het roer staat.